zondag 5 juli 2015

Aardappels en uien oogsten - Harvesting potatoes and onions

Alle aardappelen zijn nu de grond uit. Wat een zwaar werk met deze hitte! Ze moesten er nu wel uit want ik heb de plek nodig voor de boerenkool en de palmkool die ik gezaaid heb. De plantjes groeien hard dus het wordt tijd om ze uit te planten.
Tijdens het oogsten kwam ik vreemde dingen tegen. Het leek wel of er groene tomaatjes hingen aan de aardappelplanten! Ik heb onlangs op de weblog van Sue gelezen over tomtatoes, aardappel - tomatenplanten...maar ik geloof niet dat ook zo'n plant is ;-)
All potatoes are dug up now. It was hard in this heat! They had to come out because I really need the space for other plants that need to be planted out: Kale and palm cabbage.
While I was working I noticed something strange. There were little green things hanging on the potato plant, they looked like tomatoes. Recently I read about tomtatoes on Sue's weblog...but I don't think this is one ;-)






Ik had dit jaar drie soorten geplant, de linkse is Desirée, de rechtse Nicola en de voorste weet ik niet meer... Tijdens een storm zijn de bordjes weggewaaid. Ik dacht dat het Bildstar was.
This year I planted three varieties, on the left Desirée, on the right side Nicola and in front I don't remember... During a storm the signs with the names were blown away. I think it's Bildstar.

 
 

Ik heb gelijk de uien maar grotendeels uitgetrokken, ze lagen over de wortels heen. Mocht het eindelijk gaan regenen kan het water beter de wortels bereiken.
I decided to pull out most of the onions, they were covering the carrots. If it's going to rain (finally, hope so!!) the water can reach the carrots better.











Geen opmerkingen:

Een reactie posten