zaterdag 18 juli 2015

Bonen inmaken - Preserving beans

Wecken...een hele klus altijd weer. Je moet genoeg groenten hebben om het de moeite waard te laten zijn. Het begint met het plukken, wassen en schoonmaken van de groenten. De volgende klus is het brandschoon maken van de potten. Eerst was ik ze af en daarna gaan ze nog een tijdje in de oven.
Vervolgens kook ik de groenten kort.
Daarna is het een kwestie van potten vullen en de weckketel aanzetten. Maar dat komt morgen pas, anders wordt het wel heeeel laat vanavond!
Canning is a labor intensive job. You need enough produce to make it worthwhile. It starts with picking, washing and cutting the vegetables. The next job is to sterilize the jars. First I wash them and after that I put them in the oven for a while. Next task is to boil the vegetables shortly.
After that you just have to fill the jars and put them in the electric Weck preserver (don't know what it's called in english) But that is going to happen tomorrow, because it's too late now! 



Tussendoor heb ik ook nog even preiplanten gezet. Ook dit jaar heb ik geprobeerd ze zelf voor te zaaien, maar het is helaas weer niet gelukt. Gelukkig zit er een hele goede plantenteler vlakbij ;-)
Meanwhile I planted out leaks. I tried to grow them myself but failed again unfortunately. Lucky for me there's a grower with very good plants nearby;-)




Geen opmerkingen:

Een reactie posten