woensdag 29 juli 2015

Kruiden drogen in het droogapparaat - Drying herbs in the dehydrator

Een aantal dagen geleden heb ik kruiden gedroogd in mijn droogapparaat. Vooral als ik grote hoeveelheden kruiden droog gebruik ik dit apparaat. Je kun verschillende soorten kruiden tegelijk verwerken omdat je een aantal roosters op elkaar kunt stapelen. Ook groenten en fruit kunnen hiermee gedroogd worden, maar dat heb ik zelf alleen nog maar met paprika gedaan.
A few days ago I dried herbs. Especially when I have a lot of herbs I use my dehydrator. My dehydrator has three layers, so I can dry different types of herbs at the same time. It's also possible to dry fruit and vegetables, but I haven't done that so far. 

Je begint uiteraard met het plukken van de kruiden, en vervolgens haal je de blaadjes eraf. Tegelijkertijd kijk je of ze schoon zijn. Ik snijd/ knip ze dan in kleinere stukjes zodat het drogen sneller gaat. Je verdeelt de kruiden over het rooster waar een katoenen lap op ligt. Het apparaat stel je in op veertig graden Celsius en na een aantal uren zijn je kruiden gedroogd.
First you pick the herbs and take the leaves of the stems. At the same time you check if the herbs are clean. I always cut the leaves a bit smaller to speed up the drying process. Next you spread out the herbs on the wired racks (put a cotton cloth underneath). After about five to six hours the herbs are ready.



Geen opmerkingen:

Een reactie posten