maandag 27 juli 2015

Uitdaging week 3 - Cupboard challenge week 3

Week 3 is alweer voorbij. Het is nog steeds niet moeilijk om maaltijden te verzinnen met de producten die ik in huis heb. Wat soms wel lastig is is dat ik soms iets wil kopen, dingen die eigenlijk niet echt nodig zijn of lekkere dingen. Ik probeer dan maar gewoon om niet te dure dingen aan te schaffen als ik me niet kan bedwingen :-) Approved Food bracht me bijna in verleiding om te bestellen want er was een korting van 50% op de verzendkosten, maar ik heb het niet gedaan!
Week 3 is over and the contents of the cupboards and boxes are slowly going down. It's still not a problem to make a weekmenu. There is something weird though...sometimes I just want to buy stuff I don't really need or snacks. When it happens and I can't control myself I try to buy something cheap :-) Yesterday I was so tempted to order from Approved Foods (50% off shipping and I could use some things), but I didn't!

Het menu van deze week:
Maandag: Havermout met fruit/ soep en brood met hagelslag/ stamppot ijsbergsla, saucijs en piccalilly
Dinsdag: Havermout met fruit/ soep en brood met hagelslag/ geroerbakte groenten, rijst en satesaus
Woensdag: Brood met hagelslag/ brood met hagelslag/ geroerbakte groenten, noedels en een gebakken ei
Donderdag: Beschuiten met jam/ broodje snijbiet met feta/ kip, salade en gebakken zoete aardappelblokjes
Vrijdag: Havermout met fruit/ salade met feta en restant zoete aardappelblokjes/ kip, aardappelen en doperwten en wortelen
Zaterdag: Broodjes met jam/ broodjes met salademix/ tartaar, gebakken aardappelen en sla
Zondag: Broodjes met jam en hagelslag/ hartige flapjes met feta en groenten/ geroerbakte groenten met noedels

This weeks menu:
Monday: Porridge with fruit/ soup and bread with chocolatesprinkles/ vegetable mash, sausage and piccalilly
Tuesday: Porridge with fruit/ soup and bread with chocolate sprinkles/ stir fried vegetables, rice and sateh sauce 
Wednesday: Bread with chocolate sprinkles/ bread with chocolate sprinkles/ stir fried vegetables, noodles and an egg
Thursday: Biscuits with jam/ turkish bread with rainbow chard and feta/ chicken, salad and baked sweet potato cubes
Friday: Porridge with fruit/ salad with feta en leftover sweet potato cubes/ chicken, boiled potatoes, peas and carrots
Saturday: Buns with jam/ buns with saladmix/ beef patty, baked potatoes and salad 
Sunday: Buns with jam and chocolate sprinkles/ feta and vegetable pasty/ stir fried vegetables with noodles

Van een restant fetakaas, wat bladerdeeg uit de vriezer en wat voorgebakken groenten heb ik hartige deegflapjes gemaakt. Restverwerking die verrassend smakelijk was!
I've made some pasties with leftover feta cheese, puff pastry from the freezer and some vegetables. Surprisingly tasteful!



De financiën deze week: over € 9,60
Totaal gespaard voor de sportschoenen: € 34,15
Als het deze week lukt om niet meer dan negen euro uit te geven dan zou ik op een totaalbedrag van € 50,00 zitten. Dit wordt mijn doel deze week!
Saved this week: € 9,60
Total amount saved to buy new runningshoes: € 34,15
If I manage to spend less then € 9,00  the total amount would be € 50,00. My goal for this week!


Geen opmerkingen:

Een reactie posten