zaterdag 15 augustus 2015

Courgette soep - Courgette soup

Nadat ik de achtste courgette had geoogst in drie dagen tijd moest ik iets anders bedenken dan courgette zoetzuur maken of courgettes weggeven aan familie. Op de weblog van Kees vond ik een recept voor courgette soep. Simpel, snel en met ingrediƫnten die je vrijwel altijd wel in huis hebt. Ik heb de dubbele hoeveelheden aangehouden. Dille had ik niet in huis, dus heb ik provencaalse kruiden gebruikt (enkele hoeveelheid).
After picking courgette number eight in three days time I had to think of something new. So far I've been giving them away and made courgette  pickles...time to try out a new recipe. I found the recipe on the weblog of Kees. It's a simple recipe and you don't have to shop for the ingredients. I used twice the amounts given in the recipe because of my courgette mountain.

Toen het tijd was om de soep te pureren begaf mijn staafmixer het :-(
Hij was 21 jaar oud, dus ik mag niet klagen...alleen de timing was weer eens niet zo fijn.
Snel een nieuwe gehaald en verder met het recept, er moest namelijk ook nog geweckt worden.
Uiteindelijk een mooie voorraad soep voor de herfst en winter!
The soup was ready after half an hour, I only had to grind it. And then my hand blender refused :-(
The old one was 21 years old, so I couldn't complain about it... but the timing was a bit wrong.
I quickly bought another one and finished the soup, I had to preserve it as well (in my Weck boiler)
Eventually the result was nice. A lot of soup to enjoy in the autumn and winter!


 

Geen opmerkingen:

Een reactie posten