zondag 9 augustus 2015

Eindelijk pompoenen - Finally pumpkins

De afgelopen twee jaar heb ik pogingen gedaan om pompoenen voor te zaaien (uchiki kuri, de pompoen die zo lekker is in allerlei gerechten). Helaas lukte het steeds niet, ze gingen dood of werden opgegeten. Dit jaar ging het weer mis door de koude nachten. Ik was het eigenlijk nogal zat en in een allerlaatste poging heb ik gewoon alle zaden die ik nog had in de grond gestopt. En ja hoor...deze kwamen allemaal op en bleven leven! Nu heb ik dus een pompoenenveld en veel pompoenen.
Last year and the year before I tried to sow pumpkins (uchiki kuri, the pumpkin which tasts so good in all sorts of dishes). Unfortunately it didn't work out well, the plants simply died or were eaten. This year wasn't any different. because of the cold nights all the plants died. I had put al the remaining seeds in the ground and now every seed became a little plant and stayed alive! So now I have a pumpkin field taking over the allotment. But with a lot of pumpkins :-)

Morgen staat er spitskool op het menu, want ik ontdekte wat rupsen. Liever wat kleinere kooltjes dan geen kool. Met de snijbonen was ik wat laat, maar de groei zit er goed in. Ik ben helemaal weg van die mooie rode bloemetjes!
I harvested two small cabbages because I discovered caterpillars. I rather have small ones than nothing. The runnerbeans have beautiful flowers now, I keep looking at them!

 

Geen opmerkingen:

Een reactie posten