maandag 21 september 2015

Keukendagje - Kitchen day

Mijn vorige berichtje eindigde met deze foto. Zaterdag heb ik redelijk wat tijd in de keuken doorgebracht met verwerken van wat pompoenen en de rode bieten.
(aan de snijbonen hoef ik niets te doen, die heb ik alleen in de tuin voor mijn familie)
De bieten heb ik gekookt, vervolgens gepeld en geraspt. Ik had mooie drie porties om  in de vriezer te doen.
My previous post ended with this picture. Saturday I have spent a couple of hours in the kitchen. I cooked, peeled and grated the beetroots. Three portions to put in the freezer!
Van de pompoenen heb ik pompoenmarmelade gemaakt volgens het recept van Annemiek
(Het recept is ook te vinden in één van mijn favoriete boeken waar ik al een keer een berichtje over heb geschreven. Het heet 'Eten uit de eerlijke moestuin' door Annemiek van Deursen.)
Ik heb de halve hoeveelheid gemaakt, om het eens uit te proberen. De marmelade kan gebruikt worden op brood, als taartvulling, vulling in een bladerdeegflapje, door de yoghurt enz.
Ben benieuwd!
I've made pumpkin jam for the first time and used the recipe of Annemiek
(The recipe can also be found in her book 'Eten uit de eerlijke moestuin' written by Annemiek van Deursen. One of my favorite books, already mentioned it in a previous post.)
I've used half the amounts mentioned. The jam can be used as pie filling, as a spread on toast/ bread, in yoghurt etc.

Nu snel koken en daarna staat er een heerlijk ontspannen patchwork/ tv avondje op het programma.
Time to cook now, and after dinner I'm going to watch some tv and do some patchwork.
  
 

Geen opmerkingen:

Een reactie plaatsen