zaterdag 19 september 2015

Quit plastic en een hele natte tuin - Quit plastic and a wet and muddy garden

Vanmorgen was het eindelijk weer eens een aantal uren droog! De afgelopen weken is er heel erg veel regen gevallen. Vanmorgen tijdens het ontbijt las ik in de krant dat in een grote supermarkt bordjes staan dat bepaalde groenten niet of lastig leverbaar zijn in verband met hevige regenval en hagel. Het gaat om spinazie, sla en andijvie. Ook de aardappeltelers hebben het zwaar. De oogstopbrengst is een stuk lager dan normaal. Maar een bladzijde verder ook een leuk bericht over een mega courgette!
Today the rain finally stopped! For weeks we had a lot of rain. In today's newspaper there was an article about a large supermarket chain. They have signs on the shelves saying some vegetables where not available because of heavy rainfall and hail. The potato growers also have a difficult year. The crops are a lot smaller this year. But I also found a nice article about veggies in the same newspaper: someone grew a massive courgette!

In mijn eigen tuintje is het een puinhoop na het weer van de afgelopen weken. Terwijl ik dit stukje tik regent het alweer... Maar ik heb toch een paar meter kunnen opruimen/ wieden/ grond kunnen losmaken. En oogsten!
In my own garden it's a mess because of the weather. At the moment it is raining again.... But I managed to sort out/clean/ weed/  a few metres of the garden. And pick some vegetables!
Tot slot nog iets over de actie die ik zag op het blog van Clarien om het gebruik van plastic tassen terug te dringen. Klik vooral op link om het stukje te lezen ( de blog is sowieso heel leuk om te lezen) en misschien is het wel iets voor u/ jou. De patronen staan in de werkbalk bovenaan de pagina. Ik neem zelf altijd al een tas mee als ik boodschappen ga doen, maar ik kan nog meer doen. Mijn plan is om ook zelf wat tasjes te gaan maken, en deze als verpakking om een cadeau weg te geven.  Ik stop het plastic wat ik heb in de plastic hero recyclezakken, maar moet gewoon proberen producten met minder verpakking te kopen. Hele goede actie, en ik hoop dat veel mensen bewuster worden van het plastic probleem.

On Clarien's blog I read about an initiative to quit using plastic bags. Click on the link to read the article (her blog is nice to read anyway), maybe you want to join. You can find the patterns on her weblog. I always use a bag of my own when grocery shopping, but I can do more. My plan is to make several bags and use them to wrap gifts (and hope people will use the bag ;-)). I always put my plastic in the plastic hero recyclingbags, but I have to try to find products without a lot of packaging. A good plan and I hope a lot of people join in and get aware of the plastic problem.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten