vrijdag 4 september 2015

Weer terug - I'm back

Gelukkig weer online! De afgelopen week ben ik een paar dagen naar Duitsland geweest met familie. Met mijn moeder ben ik een dagje naar Freiburg geweest. We hebben daar een heerlijke dag gehad!
We zijn er vaker geweest en onze eerste stop is de markt. De markt is rondom de kerk, en het is een echte boerenmarkt. De groenten en fruit die daar verkocht worden komen van het land van deze mensen. Mooi om te zien, ik kan daar echt van genieten.
Na het eerste rondje om de kerk was het tijd voor een kopje koffie met leuk uitzicht!
Online again, finally! This week I went to Germany for a few days with my family. My mother and I visited Freiburg. We had a wonderful day! We've been there before and our first stop is the market. The market is set up around the church, it's a real farmers market. I really enjoy markets like these. After our first round it was time for coffee with a nice view!

Op deze markt staan verder diverse andere kramen. Ik heb bij een houtbewerker een snijplank gekocht. Bij thuiskomst moest ik hem nog insmeren met olie en dan is hij klaar voor gebruik. Verder heb ik nog mosterdzaad gekocht en mezelf verwend met wat spullen van Rituals.
There are several other stalls at the market. I bought myself a wooden chopboard, the man who makes them told I just had to oil it and then it's ready for use. I also bought some mustard seed and a treat for myself...
Op het station zagen we nog een leuke reclame, zeker als je van chocolade houdt!
Back at the trainstation we saw a nice 3D advertisement, especially for chocolate lovers!
Nadat we terugwaren in het dorpje waar we verbleven vertelde mijn moeder dat ze op de stoep en de straat ontzettend veel hazelnoten had zien liggen, dus we hebben ook maar even vast wat voorraad voor de winter opgeraapt. Precies op tijd want de volgende dag waren gemeentewerkers alles aan het opvegen en werden ze weggegooid! 
After returning to the village in which we stayed my mother told me she'd seen a lot of hazelnuts on the pavement and the street. We just had to pick them up and quickly filled a little bag. Just in time, the next day some people of the municipality cleaned the streets and most of it was gone!
 

Geen opmerkingen:

Een reactie plaatsen