vrijdag 13 november 2015

Een quilt voor een vriendin - A quilt for a friend




Een tijdje geleden heb ik een quilt afgemaakt voor een vriendin. Het begon als een 1 persoonsquilt, maar uiteindelijk is het een 2 persoonsquilt geworden.
Eerst heb ik alle blokjes gemaakt, en daarna heb ik alles uitgelegd op de vloer. Toen de blokjes aan elkaar zaten was het tijd om de quilt te dubbelen. Het quiltwerk heb ik simpel gehouden. Op de laatste foto ligt de (quilt nog ongequilt) op mijn 1 persoonslogeerbed, dus heb hem maar even dubbel gevouwen. Altijd fijn als er weer een project af is!
A while ago I finished a quilt for a friend. The plan was to make a quilt for a single bed, but I've made it big enough for a double bed. First I patched the blocks, and then I laid  out all the blocks on the floor. Next I stitched all the blocks together, choose a cotton batting and sandwiched the quilt.
The quilting took a lot of time, so I decided to keep it simple. On the last picture you can see the quilt in my guestroom (not quilted yet). The bed was to small, so I folded it in half. 
It's always a nice feeling when a project is finished!



1 opmerking:

  1. Prachtig is je quilt geworden. Echt mooi die warme herfstkleuren.
    Wat kunnen stoffen je toch blij maken hè?

    BeantwoordenVerwijderen