zaterdag 21 november 2015

Ongelofelijk - Unbelievable

Gisteren heb ik hard gewerkt in de moestuin. Door de storm was het een puinhoop, maar sowieso heb ik de laatste weken weinig gedaan door de vakantie. Eerst heb ik veel onkruid verwijderd. Vervolgens uitgebloeide planten verwijderd, stokken uit de grond getrokken en opgeruimd.
Toen kwam het leuke werk, oogsten! Ongelofelijk wat er nog staat/ stond zo ver in november. Omdat er kouder weer aankomt heb ik een aantal groenten en kruiden maar vast geplukt.
Een deel is in de vriezer gegaan, de kruiden liggen te drogen en een groot deel van de groenten is in een grote pan soep verdwenen. De laatste venkeltjes, een bos regenboogsnijbiet en een lading wortels zitten hier onder andere in verwerkt.
In de tuin groeien nu nog allerlei kolen, snijbiet, wortelen, andijvie en rucola. In de schuur heb ik een flink aantal pompoenen, uien en aardappelen.
Yesterday I did a lot of work in the garden. It was a bit of a mess because of the stormy weather, but I also neglected it a bit lately. First I pulled out a lot of weeds. I removed old plants, took support sticks out of the ground and cleaned up. And then the fun part began, harvesting! It's unbelievable there's still so much in the garden in november. Colder weather is coming our way so I picked a lot of veggies and herbs.
I froze some of it, the herbs are drying and a lot of the vegetables where used to make soup. The last small fennels, rainbow chard and a lot of carrots ended up in there.
The only vegetables left in the garden are several types of cabbages/ kale, rainbow chard, carrots, endive and rucola. In the shed I have a lot of pumpkins, onions and some potatoes.


1 opmerking:

  1. Wat ziet het er heerlijk fleurig en super gezond uit al die mooie groenten!
    Lekker pannetje soep. Heerlijk toch zo'n eigen moestuin. Jammer dat de winter er aan komt, kan me voorstellen dat je nu alweer zin hebt om te zaaien en te planten.

    BeantwoordenVerwijderen