maandag 28 december 2015

Courgettespaghetti en lekker gequilt - Courgettespaghetti and a lot of quilting

Uit een nieuw bakboek heb ik een gezonde appelcake gemaakt. Zonder geraffineerde suiker en met speltmeel. Hij was minder zoet dan ik gewend ben, maar smaakte prima. Uit een ander boek van dezelfde schrijfster heb ik courgettespaghetti gemaakt. Ipv pasta maak je met een soort dunschiller spaghetti van courgette. Wat olijven, zongedroogde tomaten, walnoten, rucola, geitenkaas en olijfolie erbij...het smaakte ongelofelijk lekker! Dit wordt een nieuw favoriet gerecht voor mij.
Last weekend I've made a healthy apple cake. Without normal granulated sugar and it's made with spelt flour. It tasted less sweet compared to 'normal' cake, but it was fine. The author of this book has written more books. The recipe for the courgettespaghetti is also from one of her books. Instead of pasta you make spaghetti out of a courgette. Together with olives, sundried tomatoes, walnuts, rocket, soft goat cheese and olive oil it's a delicious dish! This is going to be one of my new favourite recipes.

De afgelopen vrije dagen heb ik nuttig besteed. Ik had 10 á 15 jaar geleden blokken gemaakt tijdens een cursus. Een paar jaar geleden had ik er een top van gemaakt, maar daarna was het weer in de kast terecht gekomen. Het is een quilt die ik niet echt mooi meer vind, maar voor in de auto of om te picknicken is hij leuk genoeg. Tijdens het kijken naar series heb ik heel wat gequilt. Inmiddels zijn er bijna drie blokken gedaan. Aan de achterkant zie je het quiltwerk nog beter dan aan de voorkant.
I did a lot of quilting while watching 'Suits'. About 10-15 years ago I had patchwork and quilting lessons. We made these blocks but I didn't turn them into a quilt. A few years ago I finished the top, but it ended in a closet. I don't really like the quilt anymore, but it's good enough to put in the back of the car (for a picknick). So far I've done almost three blocks. When you put the quilt upside down you can see the quilting better.

 Week twee van de uitdaging is goed gegaan, sparen is gelukt en er zijn weer wat spullen weg:
- Truitje, glazen, keukenweegschaal, juskom en portemonnee naar de kringloop
- Badjas en fles wijn weggegeven
Challenge went well in week two, I saved € 50 and gave away seven items:
- Gave away: a bathrobe and a bottle of wine

- Donated to the secondhand shop: a sweater, a few glasses, a kitchen scale, a saucière (never used in 21 years!!) and a wallet.

1 opmerking:

  1. Best jammer dat je een hele quilt "moet" quilten waar je eigenlijk niet zoveel aan vindt.
    Maar ook wel jammer om er niets mee te doen.
    Ben benieuwd hoe hij er uit ziet als hij klaar is.
    Je bent goed bezig met opruimen, mijn petje af.

    BeantwoordenVerwijderen