zondag 13 december 2015

Keukenklusjes, nieuwe aankoop en een nieuwe uitdaging - Kitchenjobs, a purchase and a new challenge

Omdat ik in huis aan het schilderen ben moet er soms vanalles verplaatst worden. Tijdens een van die sessies kwam ik bonen en laurier tegen die ik te drogen had gelegd. De bonen zijn gedopt, en de laurierbladeren zijn van hun takken gehaald en in potten opgeborgen. Weer een klusje gedaan en het ziet er gelijk wat opgeruimder uit.
For a while now I'm working on several painting jobs inside the house. That means sometimes things have to be moved. A few months ago I picked a lot of beans to dry, and some bayleaves from my mothers garden. I took the beans out of their 'coats' and picked the bayleaves of the branches. Stored everything, one corner looks tidy again!



Al een tijdje erger ik me een beetje aan alle onnodige spullen die ik heb. Tijd om er wat aan te gaan doen. Ik heb mezelf voorgenomen om iedere dag een ding weg te doen of te verkopen op Mp.
Tegelijk heb ik mezelf nog een nieuwe uitdaging gesteld. Mijn autootje begint nu toch echt kuren te vertonen en ik weet niet hoe lang hij nog zin heeft... Ik was al aan het sparen, maar vanaf nu wil ik € 50 per week apart leggen voor een andere auto. Gisteren heb ik wel een uitgave gedaan, ik heb een keukenmachine gekocht. Wilde dit al heel lang, en voor € 30 euro kan ik me er niet zo'n buil aan vallen denk ik. Ben er helemaal blij mee!!
When I was moving stuff around again because of the painting I realised I have a lot of unused things. Time to do something about it. Every day I want to give away/ donate to the secondhand shop/ sell one thing. And I've set myself another challenge... My car is old and I don't know how long he wants to be cooperative :-). I was already putting money aside, but from now on I want to save € 50 each week. I did purchase something yesterday I don't really need, but it will save me time and I wanted it for a long time, a kitchen machine. It was on offer, for € 30 it was mine. I'm happy with it!!
Lang verhaal vandaag, nu is het tijd voor een heerlijke lunch. Broodjes zalm met avocado, rucola en wat rode ui. En daarna lekker quilten.
Long story, now it's time for lunch. Small baguettes with smoked salmon, avocado, rocket and some red onion. And after lunch it's time to quilt.
 
 

1 opmerking:

  1. Mmmmm.... broodje zalm! Krijg er nu al trek van. Komt misschien dat het half 6 is, dus etenstijd.
    50 Euro per week sparen is best veel, maar een auto is ook geen keukenmachine :-)
    Maar elke dag iets op MP zetten?????
    Iedere dag iets wegdoen????
    Ben heel benieuwd hoe lang je dat vol houdt.
    Ik ben een verzamelaar, bij mij komt er altijd elke week van alles binnen van MP.
    Wie weet koop ik wel iets leuks van jou...

    BeantwoordenVerwijderen