woensdag 6 januari 2016

Hergebruik en een prijs gewonnen - Recycling and I won a prize

De meeste quilters herkennen het vast wel...al die projecten die in de kast liggen. Sommige nog steeds leuk om af en toe aan te werken, en soms ook iets wat je niet mooi meer vindt of anders aan zou pakken als je alles van tevoren weet. Mijn roze sterren vallen onder de laatste categorie. Ik wilde in het kader van opruimen en schonen ook mijn quiltkast van lieverlee uitzoeken en kwam deze doos tegen. In eerste instantie overwoog ik om alles maar weg te gooien, maar dat kon ik toch niet over mijn hart krijgen. Van de al geknipte en genaaide delen heb ik onderdelen geknipt voor Grandmothers Flower Garden en ik heb een heel stel vierkantjes en hexagonnetjes geknipt voor pannenlappen of een kussenhoes. Voelt toch beter dan weggooien!
Most quilters recognize this I think...having a lot of UFO's. Some of them are still nice to work on, but some of them not. You don't like it anymore or you would have done it differently. My pink stars are an example of that. Because I'm decluttering at the moment I decided to look in my quilting closet and found this box. First I thought about throwing everything away, but I couldn't. I recycled the finished blocks and the precut fabric into other shapes. The bigger white hexagons are going to be used in my Grandmothers Flower Garden. I want to make potholders or a pillowcover from the smaller hexagons and the rectangles. Feels better than throwing everything away!

Toen ik zojuist thuiskwam uit het werk vond ik een wat dikkere envelop in de brievenbus, zo eentje die je nieuwsgierigheid wekt, vooral als je niets speciaals verwacht. Wat blijkt, omdat ik mijn e-mailadres had doorgegeven aan de Woonbond had ik een zonne energie oplader voor je smartphone, tablet of Mp3 speler gewonnen. Hele leuke prijs, ben er blij mee.
When I got home from work I found an interesting envelope in the mailbox. It wasn't normal mail, but I wasn't expecting special mail. It was a solar charger for your mobile phone, tablet or Mp3 player. I won it and really like the prize!
 

1 opmerking:

  1. Leuk die prijs, maar ja nu moet wel de zon gaan schijnen anders wordt ie niet opgeladen.
    Heel goed dat je die lapjes hebt hergebruikt, zou inderdaad heel zonde zijn van die leuke stofjes.

    BeantwoordenVerwijderen