vrijdag 15 januari 2016

Restjes gebruiken - Using leftovers and scraps

Gisteren was ik de keuken en  koelkast eens aan het nasnuffelen om te kijken wat ik die avond zou koken. Ik vond een restje kaas, wat champignons, een stuk paprika, een stuk courgette en wat iets te rijpe tomaten. De groenten heb ik even in wat olie aangebakken, vervolgens heb ik een potje zelfgemaakte tomatensaus bijgevoegd uit de voorraadkast en wat pasta gekookt. Om het nog wat op te leuken nog wat gesneden rucola erdoor en de geraspte kaas erover. Heerlijk gegeten en weer wat restjes verwerkt.
Yesterday I was looking in the fridge and kitchen to get inspiration for my evening meal. I found a bit of cheese, a few mushrooms, a bit of pepper and courgette and a few overripe tomatoes. I fried the vegetables and added a jar of my homemade tomatosauce. Boiled some pasta, added rocket and the grated cheese. A lovely meal and I used up leftovers at the same time!


Pas schreef ik ook al over hergebruik van stofjes. Ik weet inmiddels wat ik met de kleine zeshoekjes ga doen. Van de roze ga ik bloemen maken, de witte komen er tussen. Uiteindelijk moet het een kussenhoes worden. Een fijn klein werkje tussendoor.
A while ago I wrote about recycling fabric. I've decided what to do with the little hexagons. I'm going to turn them into a cushion cover. Nice to have a little project in between the quilts I'm working on.
 

Geen opmerkingen:

Een reactie posten