dinsdag 16 februari 2016

Huiswerk en de uitdaging: week 9

Het huiswerk van het project van onze bee is weer klaar en gestreken. Mooi op tijd want morgen komt het volgende deel alweer. Omdat ik een één persoonsquilt wil maken maak ik alle delen dubbel. Iedere maand 50 onderdelen, inmiddels zijn er 250 klaar.
De uitdaging gaat ook gestaag door. Het opruimen gaat momenteel super! Deze week zijn weggedaan: drie bloempotten, een 3D bril, gezichtsolie, een set waxinelichthouders en een tuinornament. Het sparen gaat lastiger momenteel, in het begin van het jaar zijn er altijd extra rekeningen, en er gaat vanalles kapot! Om toch mijn doel te halen doe ik weer heel zuinig aan met het boodschappengeld en spaar ik zo mijn weekbedrag bij elkaar. Ook creatief omgaan met wat je in huis hebt helpt mee. Wat bruine bananen werden omgevormd tot een bananenbrood volgens het recept van Annemiek . (Ik vind haar weblog heerlijk om te lezen en doe er veel ideeën op. Haar boeken zijn bij mij al veel gebruikt, één vol tips voor de moestuin en een boek vol met recepten.) Het bananenbrood is nog iets luxer gemaakt door er kaneel en pecannoten aan toe te voegen.


En wat ook helpt om weinig geld uit te geven aan boodschappen: deze bonnen die ik van mijn moeder kreeg + een actie voor bolletje bij Scoupy.


1 opmerking:

  1. Al 250 onderdelen van je gezellige rode quilt klaar. Wat zal dat mooi worden als alles aan elkaar zit.
    Wat een verrukkelijk weer vandaag, heb er echt van genoten, ook zonder dat lekkere bananenbrood :-)
    En net als Annemiek iets in de tuin gedaan.

    BeantwoordenVerwijderen