maandag 29 februari 2016

Uitdaging week 11, boerenkool en nog één blok te quilten

Deze week zonder moeite weer 7 dingen gevonden die het huis verlaten hebben.
Verkocht: een stempelset
Naar de kringloop/ weggegeven: een kaarsenstandaard, 2 tassen, een stapel cd's, een wandelkaart en een breiboekje.
Het sparen is in tegenstelling tot vorige week ook gelukt.
Wat verder ook voorspoedig loopt is het doorquilten, nog één blok en een klein stukje rand. Afgelopen zaterdag in Culemborg bij Fatquarters een stof uitgezocht voor de bies, dus als het quilten gedaan is kan ik hem gelijk afmaken.
Omdat het de afgelopen dagen zulk schitterend weer was heb ik ook wat uurtjes in de tuin doorgebracht. Voornamelijk met opruimen en onkruid verwijderen zodat over een paar weken mijn vader en ik kunnen gaan spitten. Al een paar dagen lang oogst ik iedere dag een emmer boerenkool. Wat een werk om te wassen! Gelukkig heb ik mijn keukenmachine om hem fijn te snijden, vorig jaar moest ik alles met de hand snijden, ook al zo'n flinke klus. Het resultaat is wel heerlijk, boerenkool is echt één van mijn favoriete stamppotten en ik ben ook verzot op zelfgemaakte boerenkoolchips.



 

2 opmerkingen:

  1. heerlijk die boerenkool, hoe maak je daar chips van?..
    enne toch geen stempelset van stampinup verkocht? Of toch wel? heb een tweedehandse nederlandse gevonden met een vosje erop. ken je vast al wel

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Heerlijk hè, weer lekker in de tuin werken ook al is het koud.
    Heb net ook een half uurtje wat lopen ruimen, zo komt het vanzelf klaar voordat alles weer gaat groeien en bloeien.
    Dat is soms wel een nadeel dat je met een moestuin zoveel tegelijk hebt en het allemaal moet wassen en invriezen.
    Jij kan weer genieten van je stamppot!
    Sterkte met spitten straks, leuk maar zwaar werk, gelukkig krijg je hulp.

    BeantwoordenVerwijderen