vrijdag 11 maart 2016

Nieuw quiltwerk

De rode quilt is klaar, maar veel andere projecten nog niet. Ik heb voor mezelf de afspraak dat er twee dingen af moeten zijn eer ik aan iets nieuws mag beginnen. Tijdens het opruimen en ontrommelen vond ik gesneden vierkanten waar ik echt niet meer van weet wat ik ermee wilde doen. Te klein voor een kleedje, maar jammer om te verknippen voor iets anders. Nu heeft mijn allerliefste kleine nichtje een pop waar ze steeds meer mee bezig is (ze is twee). Het wordt dus een quilt/ wikkeldeken voor de pop.
Op de quiltdag in Helmond had ik een stuk katoenen tussenvulling gewonnen bij de bingo, dat kwam nu goed van pas. Het was groot genoeg voor een andere top die ik vorig jaar heb afgemaakt.
Achterkantstof had ik voor alletwee nog uit voorraad dus ik kon gelijk aan de slag.
Het quilten gaat vrij snel, vooral omdat ik op Net.flix weer een enorm leuke serie heb ontdekt: Call the midwife, een BBC serie. Helaas nog maar een paar weken beschikbaar zag ik, dus dat wordt even doorkijken (is de poppenquilt wel snel af!). En daarna mag ik aan iets nieuws beginnen :-)
Nu snel naar de tuin, het is schitterend weer en ik heb zo'n zin om te zaaien en te planten. De vensterbanken komen al aardig vol te staan met zaaibakken en bakjes. Vanochtend heb ik al een voorraad palmkool geoogst die is inmiddels gewassen en ingevroren. Nog twee keer zo'n sessie dan is dat deel van de tuin ook leeg.


3 opmerkingen:

  1. palmkool, geheel onbekend. Waar smaakt het naar....

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Ik vind het op boerenkool lijken. (gebruik het ook voor stamppot en fijngesneden door de soep)

      Verwijderen
  2. Wat een lief poppenquiltje gaat dat worden, prachtige kleurtjes.
    De tuin.... zou er de hele dag wel in willen vertoeven als ik de zon zo zie schijnen.
    Morgen dan toch echt even wat gaan doen. Gelukkig blijft het voorlopig droog.
    Veel plezier met zaaien en verspenen.

    BeantwoordenVerwijderen