vrijdag 4 maart 2016

Stempelavondje en dakproblemen...

 Gisteravond heb ik lekker zitten stempelen. Ik heb een kaart gemaakt met een nieuwe set van Stampin' Up. Eén keer per jaar is het Sale A Bration, bij bestelling van een bepaald bedrag mag je dan een kado uitkiezen. Ik begin al maanden van tevoren met een lijstje van spullen die ik nodig heb of die bijna op zijn en wacht met aanschaffen tot deze periode begint. Deze keer heb ik gekozen voor de set 'Botanicals for you'. De rechtse kaart is gemaakt met een set uit de SAB periode van vorig jaar.

Met de envelope punch board heb ik enveloppen op maat gemaakt en deze bijpassend gedecoreerd.Het leuke is dat mijn vriendin Marion sinds kort demonstratrice is geworden dus het wordt nog makkelijker om spullen te bestellen of inspiratie op te doen. (Het merk is namelijk niet in winkels te koop). Tegelijk heb ik ook wat bedanklabeltjes gemaakt, deze waren op.
Er gebeurde ook wat minder leuks deze week. Ik had nogal wat schimmel op het plafond in de woonkamer en toen ik op mijn zolder ging kijken trof ik aan wat op de volgende foto's te zien is.


Ik kom nooit op de zolder omdat er allerlei leidingen over de vloer lopen, er zijn allerlei buizen van de onderliggende woningen en hij is niet geïsoleerd. Eigenlijk een loze ruimte boven mijn woning waar ik niets mee kan. Daarbij ben ik ook nog eens bang voor spinnen dus ik heb het luik altijd dichtgeplakt zitten. Door die schimmel ben ik toch maar eens gaan kijken en ik schrok best wel. Ik wist dat het dak heel slecht was, maar nu zijn er stukken naar beneden gevallen en er zijn meer plaatsen waar dit dreigt te gebeuren. Ik vermoedde dat de platen asbesthoudend waren dus heb direct gebeld met de woningstichting. Die hebben gelijk actie ondernomen en zojuist is er asbestonderzoek gedaan door een bedrijf. Ze hebben heel veel monsters genomen en het heet nu 'verdacht materiaal'.  Even afwachten dus. Gelukkig heb ik geen plafond van hout, maar van beton, dus er zit een flinke laag tussen mijn woning en de zolder, maar toch niet iets waar ik heel blij van wordt... Vandaag kan ik niet van huis, vanmiddag komt er weer iemand. Ga dus maar lekker verder met creatief bezig zijn, het is er ook nog eens echt weer voor!

4 opmerkingen:

  1. Hè bah Josefien, dat ziet er niet goed uit. Hopelijk is het geen asbest, want dan komen er mannen in witte pakken met maskers en een grote afzuiginstallatie en hekken om je huis en een bord met waarschuwingen :-(
    Dan moet je het huis uit, daar moet je allemaal niet aan denken.
    Hopen maar dat het meevalt en snel gerepareerd gaat worden.
    Gelukkig hoef je het niet zelf te betalen.
    Dacht gelijk bij het zien van de zolder: leeg!! kan je wel een quilt- en hobbykamer van maken, maar dat gaat dus niet door die leidingen, jammer zeg zo'n loze ruimte.
    Maar je stempels zijn prachtig. Je hebt er wel een grote inktdoos voor nodig begrijp ik.

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Je hebt geen grote inktdoos nodig hoor. Je kunt de grootste stempels beinkten met een klein kussentje. Je beinkt een stempel nl niet door de stempel in het kussen te duwen, maar door de stempel op zijn kop neer te leggen en vervolgens beinkt je hem met het kussen. Zo kun je grote stempels met een klein kussen beinkten, de inkt is gelijkmatiger verdeeld en het hout van de stempel blijft schoner.

      Verwijderen
  2. wat een leuke kaarten, maar ook de bedankjes zijn erg leuk. daar haal ik weer inspiratie uit. Lief dat je me noemt. Ik krijg vandaag de big shot dus kan ook los met de dies.

    Die zolder, een drama, wat goed dat je rustig blijft, niks voor mij zoiets.....

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Kan je helaas niet terugmailen als je reageert op mijn blog omdat je mailadres niet wordt vermeld, dus dan maar even zo:
    Jammer dat Het Klossie op was maar wel een goed teken natuurlijk.
    De poppenkleertjes maak ik niet zelf, die koop ik ook weer op Marktplaats :-)
    Trouwens... bijna alles hier in huis hebben we op MP gekocht. Als ik "Markplaats" roep is het hele huis leeg zeg ik altijd. :-)
    Fijne zondag.
    Groetjes,
    Floor

    BeantwoordenVerwijderen