vrijdag 25 maart 2016

Tuinseizoen echt van start en de poppenquilt is klaar

Eindelijk ben ik flink aan de gang gegaan in de tuin. Mijn vader was al begonnen met het spitten van het eerste deel en gisteren na mijn werk wilde ik vanalles in de grond stoppen. Helaas trof ik een deel van de grond die al voorbewerkt was platgetrapt aan. Het bleek dat de gemeente een boom verwijderd had aan de achterkant van mijn volkstuin. Ik wist nergens van, maar het ergste vond ik nog dat ze dwars door mijn tuin gebanjerd zijn. Ik moet een deel helaas overnieuw spitten. Ik heb direct contact opgenomen met de gemeente en krijg volgende week een reactie.
Vandaag ben ik met nieuwe energie aan de gang gegaan (de boosheid was inmiddels wel wat gezakt) en ben tevreden met hoe ver ik gekomen ben. De plantuien zitten in de grond en ik heb wortels, raapstelen en spinazie gezaaid. Morgen weer een klein stukje spitten, want de rug protesteert...
De voorgezaaide doperwten doen het goed, die mogen nu buiten afharden. Ik probeer ze uiterlijk maandag op hun plaats in de tuin te zetten. Alleen nog iets bedenken om de duiven weg te houden, vorig jaar had ik pas na de derde keer zaaien geluk. Iedere keer aten ze de topjes op en dan groeit de plant niet meer.
Vandaag heb ik ook de poppenquilt afgemaakt. Vorige week tijdens het wachten op de APK keuring heb ik het doorquilten afgerond, en vandaag heb ik de bies erom gezet. Filmpje op de laptop aangezet en het tegenzomen van de bies was zo gebeurd. Dit is het tweede project dat af is, dus nu mag ik aan iets nieuws beginnen. Alle spullen voor de driehoekjesquilt zijn al tevoorschijn gehaald!




3 opmerkingen:

  1. Super lief geworden dat poppenquiltje. Leuk dat je nu met iets nieuws "mag" beginnen :-)
    Heerlijk weer vandaag, echt tuinweer. Leuk dat het eerste al gezaaid is en dat de erwtjes de grond in kunnen.
    Die duiven... ja die lusten wel een jong blaadje.
    Ik deed er altijd gaas overheen, maar allemaal zo'n werk.
    Misschien iets ophangen dat wappert???
    Zie wel eens oude cd's aan een touwtje aan een stokje hangen, die bewegen dan in de wind, maar duiven zijn best brutaal, die wennen daar misschien wel aan.
    Fijne paasdagen gewenst.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. je tuin zit er ook al heel echt tuinklaar uit....succes met je duiven....zijn erg hardnekkige beesten....

    je poppenquiltje is erg erg leuk geworden

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Nee Josefien, ik heb er “pas” 43, en Eva zo’n 72, dus ik loop nog achter haha!
    Maar 43 is ook al heel veel hoor.
    Groetjes,
    Floor

    BeantwoordenVerwijderen