maandag 7 maart 2016

Uitdaging week 12 en de rode quilt is af!

Allereerst de uitdaging: het sparen staat even stil... Ik kreeg een mail dat over twee weken mijn eigen risico van vorig jaar wordt afgeschreven. Dus even andere prioriteit ;-)
Het ontrommelen ging weer best goed, ik moest de laatste twee dingen even 'zoeken', maar dat ging zonder problemen. Ik heb een boek en een stempel verkocht, en een mandje, een t-shirt, verfrollers en verfbakje, tijdschriften en een tas levensmiddelen voor de voedselbank weggedaan.
En dan de rode quilt, hij is af! Omdat ik vorige week een paar keer thuis moest blijven (voor reparatie aan de kachel en het asbestgebeuren) had ik lekker veel tijd voor deze quilt. Vrijdag de bies erom gestikt en zaterdag vastgezet aan de achterkant. Het is een quilt waarvan ik de blokken al ongeveer 13 jaar geleden heb gemaakt. Ik vond het jammer om ze weg te doen en heb van voorraad uit de kast sashings gesneden en een achterkant gekozen. Alleen stof voor de bies moest ik aanschaffen. Ik had niet echt een plan voor deze quilt, maar hij komt in mijn nieuwe auto heb ik bedacht. Voor picknick, of om warm te houden bij evt pech ( dat laatste liever niet natuurlijk).  Ik had eigenlijk niet zo'n zin om deze quilt af te maken omdat ik de blokken na zoveel jaar niet leuk meer vond. Uiteindelijk heb ik toch veel plezier gehad met quilten en lekker kunnen oefenen!


2 opmerkingen:

  1. Vind de quilt toch wel heel mooi geworden hoor, vooral de kleurkeuze.
    Hij lijkt klein, maar dat zal wel niet zo zijn.
    Nu niet knoeien met de picknick, dat zou zonde zijn :-)

    BeantwoordenVerwijderen
  2. ik vind hem prachtig geworden.....

    BeantwoordenVerwijderen