maandag 14 maart 2016

Uitdaging week 13, tassenpost en de laatste boerenkool

Afgelopen vrijdag vond ik weer iets leuks in de brievenbus, een tijdje geleden had ik een enquete in gevuld van de thee- en koffiewinkel die je op de tas kunt zien. Onder de invullers werden een aantal tassen verloot. Ik had geluk! Een tas waar je best wat in mee kunt nemen, maar die niet te groot is.
En het leuke ervan is dat hij van een plastic fles is gemaakt. Ik houd van recycling.

Omdat het zulk schitterend weer was heb ik vrijdag een paar uur in de moestuin gewerkt. De eerste meter is gespit, en ik heb een grote teil vol onkruid uitgetrokken. De eerste zaden zijn gezaaid, spinazie en raapstelen. Inmiddels staan er al drie vensterbanken vol met voorzaaisels, verschillende dingen zijn al opgekomen. De allerlaatste boerenkool is nu van de tuin, het enige wat er nu nog staat zijn kruiden, wat dunne prei en wat wortels. Binnenkort hoop ik weer verder te gaan met spitten, maar mijn rug moet even bijkomen...
De twaalfde week van de uitdaging is alweer voorbij. Zoals ik vorige week al schreef staat het sparen even stil vanwege de afrekening van het eigen risico van de zorgverzekering. Volgende week hoop ik weer verder te gaan met geld apart zetten voor de auto.
Deze spullen hebben afgelopen week het huis verlaten:
- 3 dvd's, naar de kringloop
- stapel videobanden, weggegooid
- levensmiddelen, naar de voedselbank
- gedroogde lavendel, weggegooid
- sokken met gaatjes, weggegooid
- zeem die versleten was, weggegooid
- diverse catalogussen, bij het oud papier gedaan

Er zijn momenteel weer diverse geld terug acties,  bij Scoupy had ik de volgende producten;
 (Ik gebruik niet alles waar een gta actie van is, maar deze producten geef ik altijd aan de voedselbank of aan de kerk). De hoemoes is heerlijk!





2 opmerkingen:

  1. Je bent weer lekker actief geweest. Ja dat spitten is best zwaar werk, vooral als het - zoals bij ons - kleigrond is.
    Leuke tas heb je gekregen. Gek idee dat je een tas kan maken van plastic flessen.
    Gedroogde Lavendel weggegooid? Kan je toch gebruiken voor een geurkussentje?

    BeantwoordenVerwijderen
  2. wat een leuke tas heb je gewonnen...
    en wat goed b=van je om die gta aan de kerk te geven, kan ik ook wel doen voor je.
    ga ik aan denken

    BeantwoordenVerwijderen