woensdag 30 maart 2016

Zelfgemaakte vegaburgers en nieuwe geld-terug-acties


Afgelopen weekend heb ik eindelijk eens zelf vegaburgers gemaakt. Ik was het al een tijd van plan maar het was er nog nooit van gekomen. In het boek van Annemiek ,  waar ik al eerder over schreef, staat een recept om ze te maken. Op haar weblog kun je ook zien hoe je ze kunt maken.
De eerste stap is het in de week zetten van de bonen. De gespikkelde bonen zijn van eigen teelt!
Een dag later heb ik ze gekookt en kon het burgers maken beginnen.
Eerst heb ik wat paprika, sjalot en champignon heel fijn gesneden. Vervolgens allerlei kruiden en peper toegevoegd.
De bonen werden grof gepureerd in de keukenmachine (ben nog steeds zo blij met deze investering van € 30,00). De bonen, kruiden en fijngesneden groenten worden daarna door elkaar gemengd.
Met mijn hamburgerpersje heb ik burgers gevormd en uiteindelijk de burgers licht gepaneerd.
Ik heb ze eerst los ingevroren en daarna in een grote bak in de vriezer gedaan. Een mooi voorraadje voor de komende tijd als ik een vleesloze dag heb. Ik wilde natuurlijk wel weten hoe ze smaakten dus voor de avondmaaltijd heb ik er een gebakken en er een grote salade bijgemaakt. Hij smaakte heerlijk!!
Verder heb ik weer wat gratis of bijna gratis boodschapjes gehaald. Er is weer een leuke GTA actie van Scoupy . Scheelt weer in het boodschappenbudget en het is leuk om zo eens andere producten uit te proberen. Ik heb de bon gisteren ingediend en kreeg vandaag al de goedkeuring per mail. Werkt prima.

2 opmerkingen:

  1. Best wel handig zo'n voorraadje burgers. Fijn dat ze ook lekker smaakte.
    Wij eten helemaal geen vlees, maar halen dit soort dingen bij Appie Heijn, lui hè?

    BeantwoordenVerwijderen
  2. wat zien die burgers er heerlijk uit.....

    BeantwoordenVerwijderen