zaterdag 30 april 2016

De afgelopen dagen binnen doorgebracht en lekker gerommeld

Afgelopen week was ik vrij vanaf woensdag, wat een luxe! Hier in het zuiden was koningsdag heel heel regenachtig. Bijna alle activiteiten waren afgelast, alleen een boekenmarkt in het verzorgingshuis ging door. Nadat we daar een bezoekje hadden gebracht heb ik in de middag lekker in huis gerommeld. Donderdag was het weer hetzelfde, maar mijn lieve zus had me overdag haar auto geleend. Ik kon zo wat achterstallige dingen doen, naar de kringloop, wat klusjes bij mijn broer en een bestelling van Stampin' Up ophalen bij Marion . Ik heb alweer wat kaarten voor de voorraad gemaakt en ook wat kaarten om kado te doen. Als je ze in een doosje verpakt of inpakt met een mooi lint erom dan heb je altijd een leuk en persoonlijk cadeau achter de hand.
De bovenstaande kaarten ga ik nu nog ik lekkere felle en vrolijke kleurtjes maken, dan zien ze er weer heel anders uit. Wat ik ook veel heb gedaan is lezen. Van een collega had ik het eerste deel van de serie Q van Jussi Adler-Olsen geleend, en deel 2 had ik uit de bieb meegenomen. Ook het tweede deel is al voor de helft uit.
Vrijdag was nog steeds regenachtig, ook weer een dag om in huis bezig te zijn. Ik heb spullen uitgezocht die weg mogen en ik ben aan het haken van een sjaal begonnen. Tijdens al het handwerken en knutselen heb ik de serie 'The Paradise' gekeken, een serie van de BBC over een warenhuis in Engeland. Een beetje zoals 'Selfridges' maar uiteraard zijn de series wel verschillend. Als je thuis zit en graag kookt worden de lunches ook wat uitgebreider of specialer dan normaal.
Vandaag was het dan eindelijk droog!! Ik heb in de moestuin gewerkt en de grond weer los gemaakt na alle regenval. Ondanks de hagel was alles nog heel en sommige dingen waren zelfs nog gegroeid.
Zelfs een courgette die ik al geplant heb ziet er nog goed uit (ik had genoeg planten voorgezaaid en durfde het risico wel te nemen)

2 opmerkingen:

  1. Je hebt weer leuke gezellige kaarten gemaakt.
    Hoorde net op het nieuws dat het nu echt beter weer gaat worden.... hè hè...
    Gelukkig dat de courgetteplant nog leeft, want die kunnen niet tegen vorst.
    Dus niet binnen achter glas volgende week, maar buiten in de tuin!
    Kan de schilder bij ons ook eindelijk eens verder :-)

    BeantwoordenVerwijderen
  2. wat een mooie karten, en dat oranje....ik vind het een topkleur. Zo jammer dat die eruit gaat.

    paradise...heerlijk..ik wacht met smart op het volgende seizoen. Heb je reign al gezien? Ook een toppertje.


    BeantwoordenVerwijderen