vrijdag 15 april 2016

Gestart met een nieuw project!

Nadat ik de poppenquilt en de rode quilt afhad mocht ik van mezelf weer aan wat nieuws beginnen. Het werd de driehoekjesquilt, met als basis een doos die ik ooit bij Petra Prins kocht. In december schreef ik er al over, nu ben ik echt begonnen.
De stofjes uit de doos zijn niet genoeg om er een éénpersoonsquilt van te maken dus heb ik de afgelopen jaren bijpassende roze, bruine en creme stofjes gespaard. Een flink aantal driehoeken getekend en geknipt en toen kon ik beginnen.

Het eerste blok is inmiddels klaar. Het is de bedoeling om eerst allemaal van deze blokken te maken en deze vervolgens aan elkaar te zetten. Vanavond nog even wat steekjes zetten en dan vroeg naar bed, want morgen is het Bloesemtocht. Om zes uur wordt ik opgehaald en om zeven uur hopen we direct te starten. Hopelijk wordt het weer een mooie wandeltocht met niet teveel nattigheid!

2 opmerkingen:

  1. Wat een rijk bezit zo'n doosje met prachtige lapjes.
    Vind het altijd zo jammer om daar iets van de verknippen, want het is zo al zo mooi om naar de kijken.
    Maar daar heb je het niet voor gekocht, dus hup toch maar de schaar er in.
    Heel mooi blok geworden, vooral die kleurtjes zo bij elkaar.
    Komen ze gewoon aan elkaar die blokken, of komen er biezen tussen?

    BeantwoordenVerwijderen
  2. wat een mooi project...kom je binnenkort bij mij de bakken met roze ook eens plunderen :):)

    BeantwoordenVerwijderen