donderdag 7 april 2016

Uitdaging week 16, zelfgemaakte pesto en asbestperikelen

Een wat latere update wat betreft de uitdaging. Ik heb de afgelopen dagen heel veel uren gemaakt op het werk omdat vandaag de losse asbestresten verwijderd worden. Wordt er een beetje onrustig van...

Voor de uitdaging had ik wat minder tijd deze week. Ik ben aan vijf dingen gekomen om weg te doen.
Dit zijn: een boek, wat cd's, een handtas, wat hobbymateriaal en een naaldenset. (als ik de cd's los tel kom ik wel aan zeven stuks). Sparen zat er deze week weer niet in, ik had veel rekeningen te betalen. Deze week komt dat wel weer goed! Er waren weer wat gratis boodschappen, dus dat scheelt weer. Hier kun je de aanbiedingen vinden: korting is leuk en de sanex bij scoupy .
Een week geleden heb ik voor het eerst zelf pesto gemaakt, van boerenkool. Hij is supergelukt! Op de weblog van Sue heb ik de tip gezien om de pesto in een ijsblokjesvorm in te vriezen en daarna in een afgesloten bak te bewaren. Zo kun je iedere keer het aantal blokjes nemen wat je nodig hebt. Ik heb er al een overheerlijke pasta mee gemaakt, daarover later meer.

En dan de asbest. De mannen begonnen met alles af te plakken. Het zolderluik zit in de gang, en alle overige ruimtes van het huis komen hier op uit. Ik zit nu in de woonkamer en kan via het balkon naar de keuken. De rest van het huis is afgesloten. Vervolgens werd er een douchegang/ sluis in mijn gang opgebouwd en toen alles afgesloten was is het zolderluik geopend. Nu zitten de mannen op de zolder en hoor ik allerlei gestommel en gebonk. De planning is dat de zolder om half een gereinigd is, er worden dan apparaten twee uur lang aangezet die de lucht gaan meten. Is deze schoon dan kunnen ze al het tape en plastic gaan verwijderen. Nu ziet het er nog ingepakter uit, maar toen ik nog iets kon zien zag het er zo uit. (de meneer wilde er zelf bij op de foto ;-)) Het afval wordt opgeruimd, maar het hele dak wordt waarschijnlijk volgend jaar aangepakt. Wordt vervolgd dus...



2 opmerkingen:

  1. Goed dat de uitdaging weer is gelukt. Nou ja behalve het sparen dan.
    Dat asbestgedoe, is dus een heel gedoe. Een operatie zeg maar.
    Maar ja, beter dan dat je die zooi inademt zoals het vroeger ging.
    Mijn man heeft die troep nog gewoon gezaagd met een cirkelzaag zonder bescherming. Ja, zo ging dat vroeger.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. goed van je toch 7 dingen eruit. en ik heb de scoupy ook, heerlijk op je huid de sanex.

    enne sparen gaat je vast lukken volgende week, lukt het je nog zonder auto

    BeantwoordenVerwijderen