dinsdag 26 april 2016

Uitdaging week 18, huiswerk af en leuke dingen

Het huiswerk van 'When stars meet hexagons' is weer af en gestreken. Nog een maand onderdelen maken en dan alles aan elkaar zetten. De maanden zijn omgevlogen, en omdat we iedere keer een deel maken blijft er genoeg tijd over voor andere projecten.
Het tuinseizoen is helemaal losgebarsten (al zou je dat niet zeggen als je nu naar buiten kijkt). Er is al veel opgekomen en ik ben constant aan het voorzaaien, alle vensterbanken staan vol. Het bietenzaad is afgelopen zaterdag de grond ingegaan, de paprika's, aubergine's, courgette's en tomaten mogen nog een paar weken binnen blijven. Voor het voorzaaien spaar ik het hele jaar wc rollen en stevige plastic bakken. De opgekomen zaaisels kunnen met wc rol en al de tuin in, want het karton verteert heel snel.
De stokjes waar ik opschrijf wat ik gezaaid heb zijn vleesstokjes geweest. Ik houd van hergebruik :-)
De afgelopen week heb ik een paar leuke dingen gevonden in de brievenbus. Een persoonlijk bedankkaartje van stichting Verdanda waar ik onlangs blokken naar gestuurd heb. Klik hier om te zien wat voor blokken ik gemaakt heb.
Verder in de brievenbus eindelijk mijn lang verwachte boek uit Australiƫ. Het boek is geschreven door Rhonda Hetzel van deze weblog. Een inspiratiebron voor mij, simpel leven, zelf zoveel mogelijk verbouwen of zelf maken. Iedere dag lees ik een paar bladzijden in het boek, ben er superblij mee!
En tot slot nog de uitdaging, het was makkelijk deze week. Ik heb zes boeken weggegeven aan het verzorgingshuis (zij houden een aantal keren per jaar een verkoop en de opbrengst wordt gebruikt voor grote uitgaven waar alle bewoners plezier van hebben). Verder heb ik een heleboel oude verjaardags-  en kerstkaarten weggedaan. Ook het sparen is weer gelukt deze week. Oh, ik hoop dat het snel 10 juni is, dan komt de nieuwe auto. Of dat het weer wat beter wordt, fietsen is zo echt geen pretje. Gelukkig heb ik lieve familie die me regelmatig rijdt als het weer te erg is, zoals nu!


2 opmerkingen:

  1. Wat mooi al die rode sterren en hexjes. Dat wordt vast een "warme" quilt. In ieder geval warm van kleur.
    Gelukkig kan je voorlopig binnen tuinieren in de vensterbank, al zullen die wel allemaal vol staan inmiddels.
    Duurt best nog wel lang 10 juni..... :-(

    BeantwoordenVerwijderen
  2. inderdaad geen pretje met dit weer fietsen....wat goed al die weken dat je spullen uit je huis haalt....en morgen ga ik als het meezit de eerste rij maken zodat ik jullie voor blijf.....

    BeantwoordenVerwijderen