zaterdag 14 mei 2016

Al iets meer oogst en rabarber-appelcake

Inmiddels is er al wat meer te oogsten. De spinazie die het eerst gezaaid was begon al tekenen te vertonen van doorschieten vanwege de warmte, dus die is al in de pasta verdwenen. Iedere dag kan ik nu een bosje radijsjes uittrekken, heerlijk om weg te snacken. En eindelijk....de eerste rabarber. Bij mijn tuinbuurman (die heeft denk ik een vroegere soort) staat hij er al weken in volle glorie bij. Ik had zo'n zin om rabarbercake te bakken, maar omdat ik nog niet zoveel heb heb ik het benodigde gewicht aangevuld met appelstukjes. Het recept is heel eenvoudig en komt van de weblog van Teunie.


Ik gebruik zelf maar ongeveer 450-500 gram fruit, maar verder volg ik het recept zoals het op haar weblog staat. Het eerste stukje is al op en smaakte prima. Qua quilten gebeurt er weinig momenteel. Vandaag wel tien sterretjes genaaid voor de quilt 'When stars meet hexagons'. Komende woensdag moeten er veertig af zijn. Even doornaaien dus. Verder ben ik druk bezig met de tuin, een haakwerk, wat dingen doen voor een vriendin, werken en al dat gefiets kost ook echt veel tijd. Nog één maandje wachten en dan is de auto er hopelijk.

1 opmerking:

  1. Nou, 10 sterretjes genaaid in een dag is best veel hoor!
    De tijd gaat snel en er zijn nog meer dingen te doen.
    Maar wel fijn dat het oogsten nu echt gaat beginnen.
    Maar het meeste moet nog komen natuurlijk, straks lekker verse boontjes....

    BeantwoordenVerwijderen