maandag 30 mei 2016

Masterclass Amish Quilting door Alexia Rosfelder in de Quiltster

Vorige week was het dan eindelijk zover, de cursus waar ik al zo lang aan deel wilde nemen. Na de ontvangst met thee, koffie en een heerlijke cupcake gingen we aan de slag. Iedereen had zijn eigen plekje aan een quiltframe. Het duurde even voor we met een draad aan de slag gingen, eerst moesten we heeeeel veel keer de naald in de stof steken en weer oppakken met duim en ringvinger. Heel anders dan ik gewend ben!

Omdat ik vooral veel aan het oefenen was heb ik niet continu foto's gemaakt. Iedere keer als er weer iets nieuws bijkwam keken we bij Alexia hoe het moest, en vervolgens was het een regelmatig zuchten omdat het nadoen niet zo makkelijk is. We hebben geoefend met verschillende soorten vingerhoeden, de naaldentrekker en de needleglider.

Aan het einde van de tweede dag werden de oefenstukken uit de frame's gehaald en werd je eigen stuk losgeknipt. Ik heb ontzettend veel geleerd,  nu moet ik vooral heel veel oefenen. De foto van mijn gedeelte is nogal geel, dit kwam door de lichtval.
Tussendoor, om de spieren af en toe te ontlasten, was het natuurlijk erg leuk om in de winkel te snuffelen. En dan blijft het niet bij snuffelen ;-)


Ik heb wat stofjes gekocht voor de King George die ik ooit graag wil maken. Stof die heel geschikt is voor broderie persé, ook voor een toekomstig project. Een paar gewoon leuke stofjes en een patroon voor een applicatiequilt. Het waren twee heerlijke dagen met een heel gezellige groep!

3 opmerkingen:

  1. Lijkt me best moeilijk om het quilten opeens op een andere manier te leren als je gewend bent om te doen.
    Nu maar oefenen en kijken of je dat inderdaad beter of makkelijker vindt.
    Natuurlijk moet er ook gesnuffeld worden in zo'n lapjesparadijs :-)
    Mooie stofjes en een prachtig patroon, daar kan je voorlopig weer mee vooruit, die is niet snel klaar lijkt me, maar dat hoeft ook niet, je hebt de tijd toch?

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Leuk om al je aankopen zo n's te zien. Het patroon voor de applique quilt is in het echt nog mooier! Ben net met de Camelot begonnen (voldoende stofjes aangeschaft tijdens het gesnuffel :-).
    En heb je ondertussen al tijd gevonden om wat te oefenen?
    Fijne dag nog!
    Ann

    BeantwoordenVerwijderen
  3. geweldige vangst en wat ziet je oefenlap er al goed uit.........

    BeantwoordenVerwijderen