dinsdag 3 mei 2016

Uitdaging week 19, geroosterde groenten en koolplanten

Gisteren heb ik iets nieuws uitgeprobeerd, groenten roosteren in de oven. Een succes en voor herhaling vatbaar. Ik had nog een halve aubergine en een halve courgette liggen die ik in blokjes gesneden heb. Verder heb ik twee rode uien, twee tenen knoflook, een paprika en wat wortels in stukken toegevoegd. Wat verse tijm en peper erbij en wat olie erdoor husselen. Alles in een schaal doen en een uurtje in de oven op 190 graden. Ik heb het één keertje omgeschept en dat was alles. Vandaag heb ik een deel meegenomen naar het werk als lunchsalade met wat couscous. Het lijkt me ook lekker met pasta, dat ga ik morgen doen.

Het ontrommelen en sparen ging allebei prima deze week. Ik heb weggedaan: een set wijnglazen, 2 grote stapels tijdschriften, een paar teenslippers, 2 kop en schotels, een decoratiehanger, een schaal en een bakblik. In de berging begin ik het verschil nu eindelijk te zien na al die weken :-)
In de tuin is het echt genieten nu. Iedere dag als ik uit het werk kom ga ik even kijken en zie ik gewoon verschil! De koolplanten staan er geweldig goed op, proberen of ik ze rupsvrij kan houden.


2 opmerkingen:

  1. de groenten zien er heerlijk uit.....kan dat met alle soorten groenten?

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Wat groeit het lekker snel nu met de zon in de plastic tunnel!
    De gebakken groenten zien er heerlijk uit.
    Ik doe dat altijd roerbakken en dat is supersnel klaar.
    Een uur in de over op 190 graden.... is de boel dan niet verbrand???

    BeantwoordenVerwijderen