dinsdag 21 juni 2016

Alles gaat zo zijn gangetje

Alweer een week voorbij, de dagen vliegen om! Er is veel werk in de tuin, tussen alle buien door probeer ik toch iedere keer iets te doen. En er moet ook nog gewerkt worden buitenshuis.  Daar gaat ook wel veel tijd in zitten, al ben ik superblij dat ik werk heb :-)
Mijn oogstteiltje zat lekker vol zaterdag, rabarber, sla, selderij voor de soep en ik heb voorzichtig een paar aardappels weggehaald bij een plant.
Van de rabarber heb ik rabarber custardcake gemaakt volgens een recept van Teuni . Een makkelijk en snel te maken recept, een tijdje geleden schreef ik er ook al over.
En er werd nog meer gebakken dit weekend, naast het gewone brood heb ik een breekbrood gemaakt. Het deeg in bolletjes verdelen, deze in een springvorm leggen, nog wat laten rijzen en bakken. Hij was prima gelukt en smaakte best.
Het sparen voor de hartewens gaat goed (ik zat natuurlijk al in het ritme doordat ik hiervoor bezig was voor de nieuwe auto). Weer veel GTA's, dat helpt geweldig mee! Hieronder de links, hier kun je de voorwaarden en bijzonderheden vinden.
Alu- of vershoudfolie van Toppits
Vega burgers en Bambix
Fanta 1,5 liter naar keuze



3 opmerkingen:

  1. Leuk dat het grote oogsten nu kan gaan beginnen.
    Heb net bij een biologische winkel verse capucijners gehaald (duur!) maar ja eens per jaar moet het kunnen nietwaar?
    Heb jij die niet in de tuin, of erwtjes?
    De aardappels zien er heerlijk uit. Zo vers uit de grond, lekker hoor en ook zo vroeg.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Hè, wat jammer toch dat ik je niet kan terugmailen, want ik ben natuurlijk reuze benieuwd hoeveel projecten jij geteld heb bij jezelf :-)
    En dat popje... ja ziet er nog best goed uit, wij moeten nog maar hopen dat we er zo uitzien als we honderd zijn haha!

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Jouw brood en cake doen zin krijgen om zelf aan het bakken te slaan (vooral dat breekbrood)!
    Aan dit tempo gaat jouw hartenwens er sneller zijn dan gedacht!
    Groetjes,
    Ann

    BeantwoordenVerwijderen