dinsdag 28 juni 2016

Balkonhekrenovatie en kweken op een klein oppervlak

Vorige week werd het balkonhek vervangen bij me. Ik zag er tegen op, maar het is prima in orde gemaakt! Ik hoefde alleen te zorgen dat er ruimte was door alle potten etc. te verwijderen en de rest kwam dan vanzelf goed. En inderdaad, toen de mannen klaar waren was zelfs de rommel meegenomen. Gelukkig heeft het nieuwe hek ook een was-ophang-gedeelte, dan kan ik nog steeds als de was ophangt buiten zitten.

Het zag er wel een beetje vreemd uit toen het oude hek verwijderd was, maar na wat boorwerk kon al snel het nieuwe hek bevestigd worden. Ik was blij dat mijn vetplantjes zijn blijven zitten. Het heeft jaren geduurd om dit groepje zo groot te krijgen. Ze groeien gewoon op het beton!
Op mijn balkon groeit ook allerlei eetbaars, ondanks dat ik ook nog de moestuin heb. Heerlijk, al dat groen, en het scheelt ook tegen de inkijk ;-)
In de grote bak en in een hangbak groeien sperziebonen, daarachter een olijfboom. In het voorste deel van de grote bak groeien momenteel koolrabi's.
Onderop staat een mand met basilicum. Hier moeten nog wat meer planten komen te staan. Deze week ga ik muntstekken oppotten, die krijgen hier hun plekje.
Een aubergineplant, met de eerste bloem erin. Ben benieuwd, heb nog nooit aubergines gekweekt.
In deze hoek staan twee cherrytomatenplanten, een scherpe pepertjesplant en twee paprikaplanten. Het is geen groot balkon waar ook nog eens drie deuren op uitkomen. Toch kun je best wat laten groeien op een klein oppervlak. En op driehoog heb je ook niet zo'n last van slakken!

2 opmerkingen:

  1. Dat is inderdaad fijn als de slakken niet zo hoog komen.
    Hier glij je er over uit in de tuin. Overal beplanting en veel regen, dus de slakkenkindertjes zijn zo groot en eten dan flink met de pot mee :-)
    Leuk dat jij zo veel eetbaars op je balkonnetje hebt.
    Zo'n waslijn buiten het balkon, dat zie je nergens meer.
    Heel leuk, hadden we vroeger thuis ook. Soms liet mijn moeder wel eens iets uit haar handen vallen tijdens het ophangen, en dan moest ik naar de benedenburen op het op te halen.
    Hopelijk kan je nu veel van de zon genieten op je veilige nieuwe stekje.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. wow wat een mooi en lekker balkon

    BeantwoordenVerwijderen