vrijdag 3 juni 2016

Radijsjes zoetzuur, stamppot en geld terug acties


De radijsje die ik in een pot op het balkon gezaaid heb waren groot genoeg om uit de grond getrokken te worden. Omdat ik ook radijs uit de tuin heb momenteel heb ik van deze bos radijspickle gemaakt volgens een recept uit het blad 'Seasons'. Ik ben benieuwd hoe de smaak is!

Het blad van de radijzen was helemaal gaaf, geen gaatje of beestje te vinden. Van het blad heb ik een stamppot gemaakt, het had wel wat weg van raapstelenstamppot. Lekker met wat spekjes, een gekookt ei en piccalilly.
In de tuin begint langzamerhand al meer eetbaars te komen. Vandaag twee mooie kroppen sla die ik aan mijn familie heb gegeven, de eerste doperwten en wat aardbeien.
Heel welkom, alles wat groeit in mijn tuin hoef ik niet te kopen en helpt me om ooit bij mijn hartewens te komen...een huisje met een tuin. Nu de auto er is ga ik maar eens nadenken over de invulling van een nieuwe spaaruitdaging hiervoor. Wat ook een leuke extra is zijn de geld terug acties. Mijn zus doet dit ook, en de spullen die zij niet zelf gebruikt krijg ik. Zelf geef ik vervolgens producten die ik niet gebruik aan de voedselbank.
Hier kun je meer info vinden over wat GTA's die er  nu zijn:
Korting is leuk
Scoupy
Campina
Tartex vega spread

2 opmerkingen:

  1. Mmmmmm lekker, verse doperwtjes uit eigen tuin!
    Wist helemaal niet dat je het blad van de radijsjes ook kon eten.
    Lijkt me wel harder van structuur dan raapsteeltjes.
    Sparen voor een huis met een tuin.... dat gaat vast veel langer duren dan voor een auto, maar het begin is er, je hebt weer gratis producten gescoord en gegeten uit eigen tuin.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. klinkt heel lekker het blad van radijsjes, zal denk ik dezelfde bite hebben.....

    BeantwoordenVerwijderen