vrijdag 10 juni 2016

When stars meet hexagons en spaarzaamheid

Na een heerlijk midweekje Duitsland weer terug thuis. Lekker even bijlezen bij iedereen en weer aan de slag in de tuin en met patchen. Na een flink aantal maanden zijn de losse onderdelen van 'When stars meet hexagons' af.

Nu de flinke klus om alles aan elkaar te zetten. Ik heb mezelf voorgenomen om iedere week twee banen te maken. Wel een gepriegel met al die hoeken! Ik ben er nog niet helemaal weg van, het voelt rommelig. Normaal ben ik altijd van de 'structuur'. Misschien komt het gevoel nog...
Na de uitdaging voor de auto schreef ik al over de hartewens, een huis met een tuintje. Om een mooie aanbetaling bij elkaar te sparen heb ik inmiddels een plan gemaakt. Simpelweg komt het neer op aparte potjes voor diverse doelen zoals: kleding, onderhoud auto, hobby (uiteraard, je moet ook leuke dingen kunnen blijven doen), boodschappen enz. Van het boodschappenbudget houd ik momenteel over met alle leuke GTA's.

Vast wel bekend is het openknippen van tubes. Ik ben er iedere keer weer verbaasd over wat er nog in zit als de tube leeg lijkt. Met deze hoeveelheid creme kan ik nog drie weken doen.
Veel kleine bespaardingen maken het zo mogelijk om uiteindelijk tot je doel te komen!
Bij terugkomst van Duitsland vond ik nog leuke post in de brievenbus: een set met scrub en bodylotion. Spaar je bij de bank met het logo van de oranje leeuw € 500,00 dan krijg je deze set cadeau.



2 opmerkingen:

  1. Ja, ik heb ook meer dan 500 euro gespaard, we kregen toch immers vakantiegeld!
    Dus dat setje heb ik ook. Verleden jaar had ik er ook al één.
    Soms zijn banken wel eens aardig :-)
    Je sterren zijn prachtig. Kan me voorstellen wat je bedoeld. Het ziet er best wat rommelig uit, maar doordat het allemaal rood tinten zijn, zal je straks zien dat het toch wel een prachtig geheel wordt als de quilt wat is gegroeid.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Leuk om te lezen dat je zo lekker aan de slag bent met verschillende dingen! Het lijkt mij dat jullie in Nederland veel meer interessante aanbiedingen krijgen dan wij (bij ons is het meer in de trent van 2 kopen 3e gratis of zoiets). Ook bij de ING geen cadeautjes ... al jaren niet!
    Ach ja, zolang we kunnen genieten van onze hobbies en van het leven ... :-)
    Fijne dag nog!
    Ann

    BeantwoordenVerwijderen