zaterdag 30 juli 2016

Rondje tuin

Eind juli, tijd voor een rondje door de tuin. Om de dag pluk ik een bosje lathyrus voor in de vensterbank. Het ziet er gezellig uit in de keuken en de planten groeien en bloeien alleen maar beter als je regelmatig plukt.

Aan courgettes geen gebrek dit jaar. Ik heb een bolcourgette en twee gewone courgetteplanten. Eén plant was nogal zielig dus die had ik in de grote compostbak gedeponeerd...en zoals je op de bovenste foto kunt zien is het een schitterende plant geworden.
De bonen doen het dit jaar ook meer dan goed! Ik heb nog nooit zoveel opbrengst gehad als dit jaar. De mais ziet er ook goed uit, ik ben benieuwd hoe hij smaakt, want mais teel ik eigenlijk nooit.
Sla en preiplantjes (en dus nog een courgetteplant).
Paksoi, die groeit ook prima. Dit jaar heb ik plantjes gekocht, de laatste jaren schoot de zelfgezaaide vaak door.
Weinig koolwitjes dit jaar, dat betekent dat ik kool heb. Ondanks een net weten ze toch vaak eitjes te leggen en komen er rupsjes in eer ik vaak erg in heb. Dus meestal oogst ik ze als ze nog vrij klein zijn of ik ben te laat. Nu is de oogst een keer voor mij ;)
De paprikaplanten zitten vol jonge vruchten en al dat groen zorgt ervoor dat ik teiltjes vol met oogst mee kan nemen. Heerlijk om de tuin in te kunnen lopen en uit te kiezen wat ik eens zal eten!

2 opmerkingen:

  1. Wat doet je Lathyrus het goed! Al jaren probeer ik het hier in de tuin, maar het wil nooit lukken.
    Meestal wordt het snel bruin nadat er een paar bloemen aan zijn geweest en dit jaar hebben de slakken de planten opgegeten.
    Grappig die ronde courgettes, nog nooit gezien.
    Ja, die willen wel vrucht geven, daar blijf je van eten tot de vorst.
    Heerlijk hoor al die verse producten uit eigen tuin.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. wat zal jij heerlijk eten de komende tijd

    BeantwoordenVerwijderen