woensdag 24 augustus 2016

Nog steeds zweten en een nieuwe hobby

Het is nog steeds zweten, wat een warmte! Voor sommigen heerlijk, voor mij afzien... Het meest geniet ik als ik om half zeven 's ochtends door de polder naar mijn werk fiets. Nog lekker koel en rustig. Na het werk duik ik meestal de tuin en/ of de keuken in om een en ander te verwerken.
Deze week heb ik de eerste maïs geoogst en klaargemaakt. Nadat ik de kolven voorgekookt had heb ik ze met boter ingesmeerd en bestrooid met kruiden. Vervolgens op de bbq, het was zo lekker dat ik er niet eens aan dacht om een foto te maken van het eindproduct!

Courgettes en witte kool werden weer verwerkt tot zoetzuur en atjar.

Scherpe pepertjes heb ik de komende winter ook genoeg denk ik, in Duitsland heb ik een plant meegenomen die het geweldig doet op het balkon. Hij zit alweer vol bloemetjes, dus waarschijnlijk komen er nog veel meer pepertjes.

En als ik dan na al dat werk frisgewassen aan tafel zit om bij te komen dan liggen mijn stiften zo voor het pakken. Ik heb momenteel het kleurvirus te pakken, zo rustgevend!

2 opmerkingen:

  1. Heerlijk hè, dat rustgevende kleuren. Vooral als het zo warm is een leuk werkje. Nog een paar dagen dan wordt het weer wat koeler.
    Maar we mogen niet klagen, beter dan regen toch?

    BeantwoordenVerwijderen
  2. wat een leuke nieuwe hobby...kan je zo op een kaart snijden en versturen.....

    BeantwoordenVerwijderen