zaterdag 29 oktober 2016

Vegaburgers, wandquiltje af en even ontspanning

Vandaag heb ik veel klusjes gedaan en tussendoor ben ik een paar dorpen verderop wat boodschappen wezen doen. Omdat het heerlijk weer was heb ik de fiets gepakt. Voordat ik terugfietste heb ik een latte genomen bij Ponne , een boekwinkel waar je geholpen wordt door moeder en dochter. Heerlijk om rond te snuffelen en een praatje te maken. Regelmatig wordt er een handwerkcafe georganiseerd, staat ook op mijn programma om nog eens naar toe te gaan.
Na de koffie weer op de fiets gesprongen en onderweg genoten van de mooie herfstkleuren.
Het was afgelopen week ook weer tijd om vegaburgers te maken (volgens recept van Annemiek).
Alles kwam zo ongeveer uit eigen tuin, de droogbonen, paprika, ui, pepertjes en de kruiden.
Per stuk verpakt in de vriezer en ik kan weer even vooruit.


Omdat ik toch bezig was in de keuken gelijk maar wat pastasaus voor in de vriezer gemaakt en wat andere dingen voorbereid. Er is maar één nadeel aan al dat gekook....het linkse gedeelte van het aanrechtblad zag er zo uit:
Tot slot: eindelijk heb ik weer een quiltproject af. Het middenstuk is een stitcherie, eromheen allemaal driehoekjes waar ik de lichte van gequilt heb. Het patroon komt uit het blad Homespun. Nog één project afmaken en dan mag ik weer aan iets nieuws beginnen!

1 opmerking:

  1. Boekenwinkels.... ook zo iets heerlijks! Lekker snuffelen en achterkanten lezen, en soms iets kopen natuurlijk.
    Je had een hoop afwas, maar je hebt nu lekker voorraad en dus met kopken weer minder afwas.
    Gezellig quiltje heb je klaar. Altijd fijn om iets op te kunnen hangen en er van te genieten. Ben benieuwd wat voor nieuws je in gedachten hebt.
    Groetjes,
    Floor

    BeantwoordenVerwijderen