donderdag 10 november 2016

Spinaziemuffins, lapjesruil en heeeeeeel druk...

Het is wat stilletjes op mijn weblog...mijn studie is begonnen. Het wordt een heel druk jaar waar ik best tegenop zie. Een paar jaar geleden heb ik ook een opleiding naast het werk gevolgd en ik weet nog hoe pittig het was. Maar om verder te komen in mijn vakgebied is het nodig om bij te blijven leren. De komende tijd ziet het er bij mij thuis zo uit:
Veel lezen, stukken schrijven, onderzoek doen en daarover een presentatie geven. Met een afspeellijst aan (deep focus bevalt me goed, muziek om me heen maar niet overheersend) en een drankje erbij vliegen de uren om. Minder tijd om te handwerken en te knutselen, maar het is niet anders. De afgelopen anderhalve week heb ik één blok gemaakt voor de driehoekjesquilt en ik heb een eindje aan een sjaal gebreid.
In mijn vorige bericht schreef ik over mijn bezoekje aan een superleuke boekwinkel. Daar had ik een tijdschrift gekocht over Paleo eten. In dat tijdschrift stond o.a. een recept voor deze muffins. Omdat ik er alles voor in huis en tuin had heb ik ze dit weekend maar eens gemaakt. Ze waren heerlijk!
Omdat er wat vorst in de nacht is opgegeven heb ik een heel stel pepers geoogst, ziet er heel gezellig uit in de keuken.
Er zijn momenteel een flink aantal GTA's, dus het sparen gaat goed maar als je het heel erg druk hebt dan geef je sowieso minder uit ;-)
Tot slot nog leuke post gekregen, mijn lapjes van de lapjesruil zijn aangekomen. Ik had als voorkeur kerstlapjes opgegeven, deze gaan gebruikt worden in mijn hexagonnenquilt. Vanavond ga ik de lapjes voor mijn ruilpartner snijden zodat ze morgen gepost kunnen worden.



1 opmerking:

  1. Een drukke tijd dus, werken en studeren. Wat studeer je momenteel?
    Gelukkig is de moestuin bijna afgelopen, dat scheelt een hoop tijd, want zo af en toe wil je toch wat leuks doen, anders wordt het een beetje saai. Afleiding is wel belangrijk om het vol te houden, toch?
    Leuke lapjes heb je gekregen zo te zien, altijd een verrassing als er iets in de bus valt.
    Gelukkig gaat het met onze poes weer beter, de medicatie helpt goed.
    Veel succes met leren.
    Groetjes,
    Floor

    BeantwoordenVerwijderen