vrijdag 9 december 2016

Kerstman, aankopen wintermarkt en kokkerellen

En weer een blok van de kerstquilt! Ik merk dat ik met het bekijken van de al gemaakte blokken wel zin krijg om er weer eens verder aan te gaan werken. De quilt bestaat uit vier blokken met seizoenskransen en de overige blokken hebben allemaal een afbeelding met een kerstman.
Een paar van de verdwenen foto's waar ik in mijn vorige bericht over schreef heb ik ineens in een mapje gevonden, het zijn mijn aankopen op de wintermarkt van twee weken geleden. De amaryllis in de fles is inmiddels open en staat schitterend te bloeien. Verder vooral bruikbare boodschappen...en een paar schitterende cupcakes gemaakt door Hannah.


Omdat er in het begin van de week nogal wat vorst was voorspeld heb ik nog snel de laatste bieten uit de grond getrokken (kkkkkoud klusje!) en ze gekookt, geraspt en in porties ingevroren. Bijna anderhalve kilo over na het pellen, dus weer zes porties gezonde vitamines.

Ook had ik nog een aubergine liggen, daar heb ik voor het eerst baba ganoush van gemaakt volgens een recept uit het tijdschrift Paleo. Voor herhaling vatbaar, zometeen ga ik wat wortel, komkommer en tomaatjes snijden en lekker dippen. Even genieten na een dag hard werken aan mijn eerste praktijktoets (ben ermee op de helft)!

1 opmerking:

  1. Schattig blokje van de kerstman en de nieuwsgierige eland.
    Mmmmm lekker die verse bietjes uit eigen tuin!
    Dacht eigenlijk dat die best vorst kunnen verdragen, maar wel zo makkelijk dat je nu zonder moeite een portie kan pakken.
    Ben ook zo gek op Amaryllis, heb ze hier ook in een vaas staan.
    Groetjes,
    Floor

    BeantwoordenVerwijderen