dinsdag 10 januari 2017

Even er tussenuit

Vorige week ben ik met mijn zus twee daagjes naar Limburg geweest. Het was in één woord geweldig! We kwamen om twee voor twaalf aan bij een nagebootste kolenmijn (in een mergelgrot) in Valkenburg en konden direct met een rondleiding mee. Wat een ontzettend zwaar leven zeg, ik had het niet willen missen. Je krijgt zo toch een beter beeld van een stukje geschiedenis. Na de rondleiding zijn we richting centrum Valkenburg gegaan met flinke trek. In winkelcentrum aan de Kei vonden we deze bakkerij/ winkel met streekproducten. Na het verorberen van allerlei lekkers geserveerd op een lunchplank zijn we richting hotel gegaan.
De kamer was lekker groot, met een zitje, werktafel en flinke badkamer. Even opfrissen en weer op pad, want om vijf uur had mijn zus een escaperoom geboekt voor ons tweetjes. Ontzettend leuk om te doen, het was de eerste keer maar zeker niet de laatste. Helaas zijn we niet ontsnapt😜, mastermind was te moeilijk voor ons. Wel genoten, een leuke nieuwe ervaring!
En toen was het alweer tijd om te eten, van de dames uit de bakkerij hadden we diverse aanraders gekregen. Het is uiteindelijk restaurant Sunndays geworden, het eten was heerlijk en we voelden ons echt uit. Het hotel lag ook in het centrum, dus na het eten op ons gemak teruggewandeld naar het hotel. Ik heb de dag afgesloten met een lang en warm ligbad (het hotel had badproducten van Rituals, ook al zo'n verwennerij).
De volgende ochtend zijn we na het ontbijt richting Maastricht vertrokken. Als eerste hebben we de Sint Servaas bezichtigd. Bij Dille en Kamille koffie met wat lekkers genomen en weer verder gewandeld richting de Onze Lieve Vrouwe kerk.
Op mijn lijstje stond boekwinkel Dominicanen,  gevestigd in een voormalig kerkgebouw. Na al die kerken was het tijd voor een molen, de Bisschopsmolen. Hier is de eerste 100% speltbakkerij van Nederland gevestigd. Een molen met een waterrad, had ik nooit in het echt gezien.
Omdat er slecht weer voorspeld was zijn we op tijd vertrokken richting huis. Het was een heerlijk uitje, soms kun je maar even weg zijn en toch het gevoel hebben dat je een kleine vakantie hebt gehad!


2 opmerkingen:

  1. Grappig is dat hè, dat een paar dagen je al zo'n heerlijk vakantiegevoel geven. Eigenlijk beter een paar keer een weekend dan langer tegelijk.
    Ik wist niet dat je ook zo zonder het zelf op te lossen uit die escaperoom gelaten werd. Gelukkig maar, anders hadden jullie er misschien nu nog gezeten :-)
    Groetjes,
    Floor

    BeantwoordenVerwijderen