maandag 16 januari 2017

'Nep'snert en een kerstcadeau

Bij dit winterse weer hoort erwtensoep (al lust ik m ook wel als het niet vriest :-)). In een ouder exemplaar van het tijdschrift 'Paleo' vond ik deze versie, maar dan zonder erwten. Ik was lichtelijk sceptisch, want smaakt het dan wel zoals erwtensoep? Op de foto zag het er wel zo uit, dus ik ben het gewoon gaan proberen. En het was een succes, dit recept is een blijvertje. I.p.v. spliterwten gebruik je broccoli, en verder de gebruikelijk ingredi├źnten.
Na flink wat hak- en snijwerk kon ik gaan koken. Na het pureren zag het er inderdaad net zo uit! Ook de smaak week niet echt af, en het kost minder tijd om de soep op deze manier te maken.
Gelijk weer wat voorraad voor in de vriezer, altijd makkelijk voor de drukke periodes.
Op het werk mogen we als kerstgeschenk zelf iets uitkiezen, ik heb voor een digitale boekenbon gekozen. Het eerste deel is ingewisseld, een verwenpakket (wist niet dat dat ook kon voor die bon) en een kookboek met koolhydraatarme recepten. Er is nog geld over op de bon, dus ik kan over een tijdje nog iets uitkiezen, altijd leuk.

Nu snel weer verder, want ik heb het aardig druk met de studie en met De stempelzussen . Dat laatste is we heel leuk overigens, en leuke dingen kosten gelukkig minder energie dan bijv. de studie­čśĆ

2 opmerkingen:

  1. Mooi zo'n kerstkado waar je zelf iets mag uitkiezen, weet je tenminste zeker dat je het leuk vindt.
    Erwtensoep zonder erwten..... klink inderdaad wel erg nep.
    Het lijkt me dat broccoli heel anders maakt dan erwten. Het ziet wel wel zo uit en het is in ieder geval lekker, dus prima toch?
    Je hebt weer voorraad, altijd makkelijk.
    Lang leven de vriezer!
    Groetjes,
    Floor

    BeantwoordenVerwijderen
  2. mag ik het recept een keer van je...ben heel benieuwd...voor onze dochter ook...

    BeantwoordenVerwijderen