dinsdag 21 februari 2017

Voorjaarskriebels

 Zaterdag was ik aan het wandelen met mijn lieve nichtje, zij was heerlijk aan het rennen en spelen en ineens zag ik allemaal pollen sneeuwklokjes! De temperatuur was ook al zo fijn, lekker zonnetje erbij. En heel gezellig thee wezen drinken/ ijsje eten, want ze had geld meegekregen om mij te trakteren (en zichzelf ook natuurlijkšŸ˜‰).


's Middags nadat ze opgehaald was ben ik nog de moestuin ingedoken. Op de pompoen na (die lag nog in de schuur) komt alles uit de tuin. De eerste voorbereidingen zijn gemaakt voor het nieuwe seizoen, al is het heel spannend of ik de tuin kan blijven huren. De gemeente wil helaas de huur zeer fors verhogen...

Omdat ik in een toetsperiode zit is het weer extra druk. Dus weer flink voorgekookt, gesneden en gehakt in de keuken. Een pan soep gekookt, een paar lunchsalades gemaakt voor op het werk, alsvast bloemkoolrijst gemaakt, wokgroenten gesneden en nog veel meer. Daar pluk ik nu de vruchten van. Na het werk kan ik vrij snel eten en heb ik in de avond nog even tijd voor studie en mezelf.

Als afsluiting een kaartje met een tekst die me aanspreekt en die past bij de foto waar het bericht mee begon:


2 opmerkingen:

  1. Mooie spreuk dat kaartje, en helemaal waar.
    Het is niet te hopen dat de huur van de volkstuin erg omhoog gaat, anders kost het meer dan als je groenten in de winkel koopt.
    Misschien valt het mee.
    Ben zelf gek op rijst, maar bloemkoolrijst????
    Groetjes,
    Floor

    BeantwoordenVerwijderen
  2. ik krijg honger als ik naar de foto kijk...ziet er echt heel lekker uit

    BeantwoordenVerwijderen