zondag 19 maart 2017

Spannende tijden!

Tijdens het mooie weer heb ik veel werk verzet in de tuin. Gelukkig heeft mijn vader ook een aantal uren geholpen, er is een mooi begin gemaakt. Voor hij kwam helpen met spitten heb ik de compost ton omgekeerd en verspreid over het land. Heel veel emmertjes vullen, dragen en uitgieten. Ik vind het zo mooi om te zien dat je keuken/ groenafval zo'n geweldig natuurlijk product wordt!


De eerste meters zijn gespit en er is een tunnel op gezet (tegen de katten...). In de tunnel zijn de pootuitjes geplant, wortels, bosui en pluksla gezaaid.

Binnenshuis had ik al wat tuinbonen voorgezaaid, ook deze hebben een plekje gekregen.





De kruisbessenboom is gesnoeid. Ik heb van snoeien niet zo heel veel verstand, maar ik heb de aanwijzingen in mijn moestuinboek volgens mij goed opgevolgd. We zullen zien, nu zit er in ieder geval een mooi model in! En die enge stekende en snijdende uitsteeksels zijn wat getrimd, dus hopelijk raak ik niet meer zo vaak gehavend als ik over het paadje loop 😏.

Verder maakte ik deze week een heerlijke ovenschotel met zuurkool, ui, spekjes, wat plakjes rookworst en zoete aardappel. Kokosmelk en ei door elkaar geklutst en erover gegoten en in de oven laten garen. Dit recept is een blijvertje.



 En die spannende tijden? Misschien dat het er nu eindelijk van gaat komen...een huis! Morgen ga ik een bod uitbrengen samen met mijn zus. Er is al een bieder, dus hopelijk is ons bod hoog genoeg en accepteert de verkoper ons bod. Duimen dus...

2 opmerkingen:

  1. Ooohhh Josefien wat een spannende dag vandaag!
    Een huis kopen is niet zo maar iets. Hopelijk wordt het bod geaccepteerd en ben je straks huiseigenaar.
    De rente lekker laag, maar de huizenprijzen gestegen, dus afwachten.
    Je tuin krijgt al lekker vorm nu met de gespitte grond en het eerste zaaisel in de grond.
    Dat is ook best spannend.
    Groetjes,
    Floor

    BeantwoordenVerwijderen