maandag 17 april 2017

Heerlijke dagen achter de rug

De eerste week om de praktijktoetsen te maken is voorbij, en ik lig goed op schema. Deze week nog zeven opdrachten maken en dan vrijdag alles inleveren. Omdat ik vorige week best veel heb kunnen doen had ik het weekend grotendeels vrij, heerlijk!!


Ik heb wat in de tuin gewerkt, en wat een verrassing, er stonden 'ineens' drie winterbloemkolen. Ik wist niet wat ik zag! Zo'n anderhalve maand geleden dacht ik nog, nou het blad groeit geweldig, maar verder is het niets. En nu was ik bezig naast het bed van de kolen en zag drie van deze beauties.
De daslook is eindelijk aangeslagen, nu opletten dat hij niet gaat woekeren. Daslook is heerlijk door allerlei gerechten, salades, kruidenboter en kruidenroomkaas.


Eerst heb ik yoghurt uit laten lekken (ik had alleen deze mooie zakdoek om in de zeef te leggen😁). Na een nachtje in de koelkast was een stevige substantie achtergebleven. In de tuin heb ik allerlei kruiden geplukt, deze fijngesneden en met wat peper door de roomkaas geroerd. Heerlijk op een cracker.

Ook was er eindelijk weer eens tijd om lekker te stempelen. Ik ben aan de slag gegaan met een aantal nieuwe sets, was ik helaas nog niet aan toegekomen. Kijk maar eens op mijn andere blog.
Ik heb al een heel stel ijsjeskaarten gemaakt, en nu ben ik onder andere bezig met verhuiskaarten (samen met mijn zus). Daarnaast hebben we veel op de ruilsite gezet en vanalles verkocht. Zo ruimen we spullen op die niet meegaan naar het nieuwe huis en hebben we vast een beginspaarpotje. Alles wat we nu kunnen doen scheelt straks. We zullen het over een paar maanden druk genoeg hebben!




2 opmerkingen:

  1. Leuk die onverwachte verrassing: 3 bloemkooltjes in de tuin!
    Ze hebben ook best veel bladeren, vandaar dat je het bloempje niet zo snel ziet.
    Heel handig dat je vast verhuiskaarten aan het stempelen bent, leuk werk en origineel als je straks verhuisd bent.
    Lekker aan het opruimen, dat is vaak wel nodig, want een mens verzamelt wat in de loop van jaren.
    Fijn dat je genoten hebt van het vrije weekend wat nu helaas weer om is.
    Groetjes,
    Floor

    BeantwoordenVerwijderen
  2. wat ziet dat kaasje er heerlijk uit...en die bloemkolen wat groot....

    BeantwoordenVerwijderen