maandag 10 april 2017

Koken met restjes en kerst in april

Tegen de tijd dat ik boodschappen ga doen maak ik de groentenlade in de koelkast zoveel mogelijk leeg. De meeste dingen eindigen in een pan soep. Bijna alles kun je wel verwerken in soep, dus dat is makkelijk!

Van een enorme paprika heb ik dit gemaakt, wat groenten en gehakt gebakken en in de paprikahelften gedaan, geraspte kaas erover en in de oven laten garen. Heerlijk avondeten!

De afgelopen dagen heb ik gewerkt aan mijn kersthexagonnen. Een fijn werkje, het enige waar je op moet letten is dat je niet twee dezelfde stofjes aan elkaar naait. Voor mijn zus heb ik er al zoeen gemaakt, nu nog eentje voor mezelf. De achterkant heb ik al in huis, die heb ik gekocht toen ik met mijn zus in New York was. Leuk aandenken als de quilt af is.

Bijna alle vensterbanken in huis staan vol met zaaisels en plantjes. Pompoenen, andijvie, koolrabi, prei en venkel. De prei moet ik binnenkort maar eens gaan scheiden van elkaar.

Basilicum, al oogstbaar!

En cherry tomaten plantjes, heel veel (heb er een stuk of veertien, altijd leuk om iemand blij te maken met een plantje).

En nog wat geld terug acties, veel acties met drinken de laatste tijd. Gelukkig best goed houdbaar, dus wat extra voorraad is geen probleem!


1 opmerking:

  1. Je kunt weer even vooruit met eten en drinken zie ik.
    Restjes-eten kan best lekker zijn, vooral als er lekkere dingen in de groentenla liggen :-)
    Hexjes vind ik altijd zo leuk om te zien, nog nooit gemaakt, maar jij bent de komende kerst er helemaal klaar voor.
    Groetjes,
    Floor

    BeantwoordenVerwijderen