zondag 30 april 2017

Linda Collins en mezelf niet in de hand gehouden

Al een half jaar geleden had ik me opgegeven en gisteren was het dan eindelijk zover, de dag met Linda Collins in De Quiltster. Het was in één woord fantastisch!! We kregen een kleine show and tell van een deel van de antieke quilts van Linda. Ze mochten bekeken, bevoeld en gefotografeerd worden. Ook de bekende pyramids quilt was erbij.


Leuk om te zien hoe verschillend dezelfde quilts worden door ander stofgebruik.

Als je de  pyramids tegen elkaar zet krijg je ook een heel leuk effect. Het quiltwerk van deze quilt vond ik ook schitterend.

Er werd ook nog iets gedaan, iedereen kreeg een stofpakketje en het patroon van één van de antieke quilts. Alleen was ik erg gefascineerd door die driehoekjes. Eerder op de dag had ik mijn tafelgenoten nog verteld dat ik twee projecten afmaak, en dan aan één nieuw quiltproject mag beginnen...maar ik ben gewoon ter plekke aan iets nieuws begonnen. Oeps😉.

Dit zijn het patroon en de stofjes, en na een rondje in de winkel zijn deze uitgebreid met bijpassende tinten. Nu ligt dit dienblaadje op tafel en zijn er al diverse pyramides gemaakt.


Het oogt nog vrij bleek, het idee is om er roze driehoeken tussen te voegen. Een roze kleur die niet te hard is zodat de andere driehoeken niet meer opvallen, maar ook niet te bleek. Een zachte, zoetgekleurde meisjesquilt heb ik in gedachten.

Tussentijds was er ook nog iets leuks. Iedereen die een 'x' achterop zijn stoel geplakt had zitten mocht iets uitzoeken bij Linda. Helaas zat ik daar niet bij. Des te groter was de verrassing dat er vervolgens voor de twee mensen die een blanco sticker hadden een schattig tasje met leuke inhoud was. Toch geluk😄.

Het was een superdag, die weer geweldig verzorgd was. En laat ik de komende weken nu iets meer tijd hebben, drie keer raden wat ik ga doen!





4 opmerkingen:

  1. Wat leuk dat je als je de driehoekjes anders aan elkaar zet, een totaal andere quilt krijgt. Je moet er maar opkomen.
    Prachtige stofjes hebt je gekocht. Roze met groen en creme... helemaal mijn smaak.
    Eerst twee afmaken.... ja ik ken dat gevoel, iets nieuws is zo leuk hè?

    BeantwoordenVerwijderen
  2. ik snap het helemaal dat je overstag bent gegaan...geweldig die driehoekjes

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Hallo!
    Het was leuk om je nog eens terug te zien!
    Het was een leuke dag hé?! Ik heb genoten van je gezelschap en van al het moois dat voorbij is gekomen. Mijn wenslijstje is weeral langer geworden! 😉
    En zoals gezegd ... jij hebt een turbonaald (zie dat je ondertussen het olifantenstofje verwerkt hebt). Ik heb er gisteren nog twee gemaakt 😉 Leuk zij ze hé?!
    Nog aan het nagenieten ...
    Groetjes,
    Ann

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Een heerlijke dag dus, wij hebben (zoals je hebt gelezen) maandag een heerlijke dag gehad. Geweldig.

    BeantwoordenVerwijderen