zondag 28 mei 2017

Vooruit werken en het oogsten begint

Omdat ik over een maand of twee hoop te verhuizen is er veel te regelen. Zo heb ik afgelopen week een verhuizer op bezoek gehad en een offerte gekregen. Morgen ga ik de definitieve afspraak maken. Het verhuisbedrijf verhuist alles, maar ik pak wel zelf alle spullen in. Zij leveren dozen en inpakmateriaal. Dit betekent wel dat er van lieverlee steeds minder spullen zo voor het pakken staan in huis. Voor de antique rose star sampler heb ik een groot aantal blokken voorbereid in zakjes, zodat ik altijd iets bij de hand heb.
Ik heb gelijk de blokken die af zijn eens uitgelegd op de vloer om een beeld te krijgen van hoe het wordt.

Verder wordt er goed op de centjes gelet....verhuizen en een huis kopen kost veel geld๐Ÿ˜ณ! In de kast lag nog een zakje pelpinda's en er lag ook nog een halve chocoladeletter van mijn zus. Het weer was niet optimaal om pindarotsjes te maken, maar het is gelukt. In de supermarkt kijk ik uit naar koopjes, ik had geluk met deze rollade voor twee euro (had m al eerder gekocht hoor, maar nu uit de vriezer gehaald - geen ruim over de datum vlees dus๐Ÿ˜‰).

Van wat overgebleven brooddeeg en restjes uit de koelkast zelfgemaakte pizza gemaakt. Zo lekker dat ik vergeten ben een foto te maken van het eindresultaat!

Inmiddels heb ik al drie keer een schaaltje peulen van het balkon geoogst, dit zijn de laatste. Eind deze week kan ik de eerste doperwten plukken in de volkstuin, en er is ook sla en andijvie. Vanmiddag de eerste aardbeien geplukt, heerlijk zoet.

Voor het eerst komen er augurken en komkommers in de tuin. De 'tuintjes' van de grote supermarkt hebben het goed gedaan, en ze staan inmiddels in de tuin (nogmaals bedankt tante G.๐Ÿ‘). Ik ben benieuwd of er veel aan gaat komen en of ze de gulzige slakken overleven.
Komende week wordt weer een drukke week, maar in de tuin kan ik gelukkig wel wat ontspanning vinden!

2 opmerkingen:

  1. wat een pracht aan blokken heb je al...heel erg mooi

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Hallo Josefien, ben zo verliefd op je blokken van de Antique Rose sampler, schitterend vind ik ze. Mag ik je een vraagje stellen alstublieft? Waar komt dit patroon vandaan? Kan het niet vinden helaas. Alvast bedankt voor je tijd en antwoord. Weet dat je het nu extra druk heb met een verhuizing voor de deur.

    Met vriendelijke groeten,
    Marga♥

    BeantwoordenVerwijderen