woensdag 7 juni 2017

Kokkerellen

Toen ik mijn koelkast en fruit/groentenschaal eens nakeek zag ik ineens wat ik ging maken. Groenten uit de oven, met allerlei kruiden en verse knoflook.

Eerst sneed ik alles in grove stukken, besprenkelde alles met olie, voegde kruiden toe en schepte alles om. Na ongeveer een uurtje in de oven op 170 graden waren de groenten klaar.

Het uiteindelijke resultaat was een bak met groenten die voor vanalles gebruikt kan worden. Je kunt bijvoorbeeld wat pasta koken en de groenten er aan toevoegen en door couscous is het ook heerlijk!

Op tweede pinksterdag maakte ik een grote salade, bakte stokbrood af en zette er een schaaltje (door mijn tante) zelfgemaakte humus bij. Smullen!

Bijna iedere dag pluk ik een schaaltje aardbeien en erwten. Het erwtenseizoen kan me niet lang genoeg duren, verse doperwten zijn één van mijn lievelingsgroenten. De aubergine is ook van eigen oogst, al moet ik wel zeggen dat de plant gekocht is en er al baby aubergines aan hingen.

Met de hitte is er niet veel gehandwerkt, wel flink wat verhuiskaarten gemaakt. En dat is maar goed ook, want de verhuizing is al over ongeveer zes weken!






1 opmerking:

  1. Wat heb jij toch altijd leuke ideeën om van alles door elkaar te gooien en zo iets lekkers te maken.
    Groenten in de oven... nog nooit zo gedaan, wel roerbakken.
    Nog 6 weken en dan verhuizen... spannend hoor.
    Kan me voorstellen dat je er naar uit ziet, maar wel een drukke periode.

    BeantwoordenVerwijderen